توزیع کود های کشت قراردادی گندم

به گزارش مجله فناوری، مدیر جهاد کشاورزی خنج توزیع اندازه 176.4 تن اوره، 115 تن فسفات و 57.5 تن پتاس جهت کشت قراردادی گندم در این شهرستان خبر داد.

توزیع کود های کشت قراردادی گندم

به گزارش خبرنگاران از شیراز، علی علی پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: با توجه به انعقاد قرارداد خرید سلف گندم در قالب کشت قراردادی بین مراکز جهاد کشاورزی به نمایندگی از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و کشاورزان متقاضی تا به امروز مقدار 176.4 تن اوره، 115 تن فسفات و 57.5 تن پتاس توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه تا به امروز 1836 هکتار کشت قراردادی منعقد شده است، شرح داد: با انعقاد قراداد طرح مذکور گندمکاران هنگام کشت، هزینه ای برای دریافت کود و بیمه محصول خود پرداخت نکرده که هزینه های فوق هنگام تحویل گندم به اداره غله از حساب کشاورزان کسر خواهد شد.

او اظهار کرد: در سال زراعی جاری ودر راستای حمایت از کشاورزان و خودکفایی در تولید گندم، طرح کشت قراردادی گندم به کشاورزان پیشنهاد داده شد که از این طرح استقبال خوبی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه عوامل توزیع کود در شهرستان کارگزاری خصوصی آراسته و تعاونی روستایی خنج بال بوده گفت: تمامی سهمیه کود اختصاص داده شده کشت قراردادی که به شهرستان حمل شده توزیع شده است و این مدیریت در حال رایزنی برای دریافت باقیمانده کود های کشت قراردادی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1450

به "توزیع کود های کشت قراردادی گندم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع کود های کشت قراردادی گندم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید