جرم دندان چیست؟

به گزارش مجله فناوری، جرم دندان یکی از شایع ترین مسائل دندانی است که در بالای لثه دندان ها تشکیل می گردد. این جرم ها به صورت رسوب هایی به رنگ قهوه ای یا سیاه در اطراف لثه ها نمایان می شوند. علاوه بر این جرم ها، جرم هایی که در نواحی زیر لثه ها شکل می گیرند به علت نفوذ به داخل لثه و ترجیحاً اعصاب دهانی زیان بارتر و خطرناک تر هستند و سبب بروز بیماری های لثه مانند ورم و چرک درون لثه ای می شوند.

جرم دندان چیست؟

جرم دندان چیست؟

جرم دندان یکی از شایع ترین مسائل دندانی است که در بالای لثه دندان ها تشکیل می گردد. این جرم ها به صورت رسوب هایی به رنگ قهوه ای یا سیاه در اطراف لثه ها نمایان می شوند. علاوه بر این جرم ها، جرم هایی که در نواحی زیر لثه ها شکل می گیرند به علت نفوذ به داخل لثه و ترجیحاً اعصاب دهانی زیان بارتر و خطرناک تر هستند و سبب بروز بیماری های لثه مانند ورم و چرک درون لثه ای می شوند.

پلاک های میکروبی حاصل از این جرم ها، پس از مدتی حتی با مسواک زدن و کشیدن نخ دندان نیز رفع نمی گردد. به عقیده دندان پزشکان اگر این پلاک ها و جرم ها آن قدر خشن و زبر شدند که با مسواک زدن نیز قابل تمیز شدن نبودند، بهتر است از دندان پزشکان و متخصصان برای نابود کردن آنها یاری گرفت تا به بیماری های لثه ای دچار نشویم.

منبع: نشریه کوچه ما، شماره 8.منبع: راسخون
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1592

به "جرم دندان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جرم دندان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید