جزئیات بیشتر از لاکهید مارتین X، 59 Quiet؛ ثبت سرعت 1500 کیلومتر بر ساعت در سکوت

به گزارش مجله فناوری، لاکهید مارتین یکی از معروف ترین شرکت های آمریکایی است که در حوزه های مختلف از جمله هوافضا فعالیت می نماید. این شرکت می خواهد با هواپیمایی موسوم به X-59 Quiet چالش عظیم کمبود سرعت را که سال هاست گریبان صنعت هوانوردی دنیا را گرفته است پشت سر بگذارد،

جزئیات بیشتر از لاکهید مارتین X، 59 Quiet؛ ثبت سرعت 1500 کیلومتر بر ساعت در سکوت

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، شرکت لاکهید مارتین بخشی به نام توسعه برنامه های پیشرفته دارد که با نام مستعار Skunk Works شناخته می گردد. اگر نگاهی به تاریخچه این بخش داشته باشیم، خواهیم دید که هواپیماهای بسیار پیشرفته ای به وسیله مهندسین آن طراحی و فراوری شده اند. از جمله این هواپیماها می توان به F-117 Nighthawk، جنگنده معروف F-22 Raptor و جت چند منظوره F-35 Lightning II اشاره نمود.

به تازگی ناسا قراردادی را با Skunk Works امضا نموده و وظیفه فراوری هواپیمای آزمایشی و سوپرسونیک X-59 Quiet را بر عهده این بخش گذاشته است. به گفته لاکهید، مراحل ساخت این هواپیما شروع شده و حتی قسمت های اولیه آن تکمیل شده اند.

طبق تصاویر موجود هواپیمای آزمایشی X-59 Quiet طراحی منحصر به فردی دارد. دماغه این هواپیمای مافوق صوت بسیار طولانی بوده و بدنه آن از پهنای کمی برخوردار است. ضمن اینکه کابین خلبان هم در قسمت میانی تعبیه شده است.

هدف از بکارگیری چنین شکلی برای بدنه، به حداقل رساندن صدای ناشی از شکستن دیوار صوتی اعلام شده است. شرکت لاکهید در نظر دارد اولین پرواز آزمایشی X-59 Quiet را در سال 2021 انجام دهد.

تازهترین هواپیمای آمریکایی ها با هدف پرواز تا ارتفاع 55 هزار پا (16.7 کیلومتر) و با حداکثر سرعت 940 مایل (حدود 1500 کیلومتر) توسعه می یابد. اما نکته فوق العاده جالب اینکه صدای فراوری شده به وسیله این هواپیمای سوپرسونیک به میزان بسته شدن در یک خودرو خواهد بود! به عبارت دقیق تر بلندی صدای حداکثر 75 دسیبل برای X-59 هدفگذاری شده است؛ به همین دلیل پسوند Quiet (به معنای ساکت) در نام آن دیده می گردد.

چنانچه تست های مربوط به نمونه آزمایشی همراه با موفقیت باشد، در سال های آینده شاهد شروع عصری تازه در صنعت هوانوردی و عرصه مسافرت های هوایی بین قاره ای خواهیم بود، عصری که می توان آن را ترکیب سرعت و سکوت دانست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1270

به "جزئیات بیشتر از لاکهید مارتین X، 59 Quiet؛ ثبت سرعت 1500 کیلومتر بر ساعت در سکوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بیشتر از لاکهید مارتین X، 59 Quiet؛ ثبت سرعت 1500 کیلومتر بر ساعت در سکوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید