جزیره لارَک، صاحب خط مسافربری دریایی شد

به گزارش مجله فناوری، خبرنگاران/هرمزگان شاید برای مردمی که صدها سال برای رفت وآمد به قشم و بندرعباس از قایق و شناورها مختلف استفاده می کردند، این لحظه لحظه ای رؤیایی باشد، رؤیایی که با دستان استاندار هرمزگان و تدبیر دولتمردان عملیاتی شد؛ خبری که شاید برای بسیاری از خوانندگان این سؤال را مطرح کند که مگر این جزیره، خط مسافربری نداشت؟ آری نداشت.

جزیره لارَک، صاحب خط مسافربری دریایی شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای کانادا بهار 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سکونت در جزیره لارک که بیشتر غواصان و صیادان با آن خاطرات خوشی دارند، برای ساکنان 450 نفری اش چندان راحت نبوده و همیشه یکی از مسائل مردم این جزیره، نوع دسترس به قشم و بندرعباس بوده است.

مردمان سخت کوش این جزیره که عمدتاً به صید و غواصی مشغول اند، سالانه 800 تن ماهی از آب های نیلگون خلیج فارس بیرون می کشند و امروز چشمان مردمش از شادی ایجاد خط مسافربری دریایی خیس است.

آخر هفته ها با لارک

مدیر بنادر و دریانوردی قشم دراین باره می گوید: هم اکنون برنامه ریزی برای حرکت شناورها به صوت دو روز آخر هفته دیده شده و دو سرویس در ساعات 9 و 16 از قشم و دو سرویس نیز از لارک در ساعات 9 و 30 دقیقه و 16 و 30 دقیقه به سمت قشم حرکت می نمایند.

بلیت 12 هزارتومانی یا رایگان؟

سیدباقر موسوی در ادامه برنامه ریزی برای انتقال روزانه 250 نفر را ازجمله اقدامات این اداره برای بهبود تردد در این خط دریایی برشمرد و هزینه بلیت را نیز 120 هزار ریال اظهار داشت البته پیش از این از سوی فرماندار قشم هزینه تردد این راستا را رایگان اعلام نموده بود.

البته مدیر بنادر و دریانوردی این را هم اضافه نموده که در صورت افزایش استقبال، تردد در روزهای دیگر هفته نیز اضافه می گردد.

استاندار هرمزگان در حاشیه افتتاح این خط مسافربری دریایی گفت: این خط دریایی برای اهالی جزیره لارک به صوت رایگان به مردم خدمات خواهد نمود.

فرماندار قشم نیز می گوید: سعی داریم با اقدامات تشویقی، جزیره لارک را به عنوان جزیره سلامت به گردشگران داخلی و خارجی بشناسانیم.

علیرضا نصری، معرفی این جزیره را در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: با بسترسازی مناسب می توان از ظرفیت های این جزیره همچون غواصی و سواحل زیبای آن برای توسعه گردشگری و نمایاندن لارک به عنوان جزیره پاک به جهانیان استفاده کنیم.

وی در سرانجام اعلام کرد: هدف از ایجاد این خط دریایی، تسهیل در عبور و مرور مردم این جزیره و همچنین توسعه گردشگری است.

جزیره لارک با 7/48 کیلومترمربع مساحت، در فاصله 18 مایل دریایی از مرکز استان شهر بندرعباس و 6 مایل دریایی از شهر قشم و در جنوب شرقی این شهر، در تنگه هرمز واقع شده است. جزیره لارک در بخش شهاب شهرستان قشم و در طول 11کیلومتر و عرض 7 کیلومتر واقع شده است.

این جزیره از کوه های آتش فشانی مخروطی شکل تشکیل شده است. بلندترین نقطه آن 138 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و بزرگ ترین قطر آن 6/10 کیلومتر است. در این جزیره فعالیت کشاورزی وجود ندارد و تنها فعالیت مالی بیشتر اهالی جزیره لارک صید و غواصی است.

جزیره لارک از قرن شانزدهم به بعد مدتی در تصرف هندی ها و پرتغالی ها و انگلیسی ها بوده و تأسیسات قلاع نظامی با تجهیزات توپ و برج های دیده بانی هنوز در جزیره لارک به چشم می خورد که حکایت از اهمیت این جزیره درگذشته می نماید.

تهیه و تنظیم از نصیر عالیخانی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 196

به "جزیره لارَک، صاحب خط مسافربری دریایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره لارَک، صاحب خط مسافربری دریایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید