حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره ایالتی اورگن

به گزارش مجله فناوری، در جریان حمله گروهی از هواداران رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره ایالتی اورگن دست کم چهارنفر بازداشت شدند.

حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره ایالتی اورگن

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروهی از معترضان آمریکایی در اعتراض به محدودیت های کرونایی تظاهرات برپا کردند که به خشونت کشیده شد و گروهی به سمت ساختمان کنگره ایالتی اورگن حمله ور شدند.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، در جریان اعتراضات علیه قوانین قرنطینه مربوط به کرونا در ایالت اورگن، دست کم چهار نفر از معترضان در حین کوشش برای ورود به ساختمان کنگره ایالتی اورگن که در حال برگزاری یک جلسه ویژه بود، بازداشت شدند.

تصاویر و ویدئو های منتشر شده از اعتراضات مذکور، گروهی از افراد را در حال شکستن درب های شیشه ای ساختمان کنگره ایالتی اورگن نشان می دهد و نیرو های امنیتی مستقر در محل با گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی به آن ها پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، حدود یکصد نفر از معترضان آمریکایی از جمله گروه های راست افراطی هوادار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موسوم به گروه دعای میهن پرست (Patriot Prayer) در یک درگیری 6 ساعته با نیرو های ضدشورش اداره پلیس ایالتی اورگن و سلم مشغول بودند.

ویدئو های منتشر شده همچنین یک نفر را در حال فرار نشان می دهد که ظاهراً پس از کوشش برای ورود به ساختمان کنگره ایالتی و سپس حمله به خبرنگارانی که از صحنه فیلمبرداری می کردند، قصد داشته از صحنه بگریزد.

کریستال وگنر یکی از معترضان می گوید: ما برای حقوق قانونی خود ایستاده ایم تا در این جلسه قانونگذاران و برای حقوق خود برای بازگشایی ایالت اورگن اینجا حضور داشته باشیم. ما مردم هستیم. ما مالیات دهندگان هستیم. اینجاییم تا برای دموکراسی مبارزه کنیم.

طبق این گزارش، قانونگذاران محلی، چندین تن از کارکنان و خبرنگاران تنها افرادی بودند که برای جلسه قانونگذاران ایالتی حضور داشتند، اما این جلسه از تلویزیون هایی که خارج از ساختمان کنگره ایالتی قرار گرفته بود، پخش می شد.

تظاهرات علیه محدودیت های کرونایی حدود ساعت 20:30 به وقت محلی شروع شد و چندین تن از معترضان کوشش داشتند وارد ساختمان کنگره ایالتی شوند که نیرو های امنیتی با توسل به زور مانع از اقدام آن ها شدند.

نیرو های امنیتی حدود ساعت 21:00 به وقت محلی کوشش کردند تا منطقه را از حضور معترضان پاکسازی نمایند و شیمیا فاگان سناتور ایالت اورگن که قرار است به زودی وزیر این ایالت گردد، اقدام معترضان را تأسف بار و ناامیدنماینده توصیف کرد و گفت: اوضاع عادی نیست و شرایط بسیار ناراحت نماینده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز دست کم 103 هزار و 755 نفر از مردم ایالت اورگن به کرونا مبتلا شده اند و از آن میان یکهزار و 347 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

این اولین بار نیست که معترضان آمریکایی که بیشتر آن ها از هواداران ترامپ هستند، علیه محدودیت های مرتبط با کرونا تظاهرات برپا می نمایند و پیش از این نیز در ایالات میشیگان، اوهایو، کارولینای شمالیف مینه سوتا، یوتا، ویرجینیا، کنتاکیف ویسکانسین، مریلند، آیداهو، ایندیانا، تگزاس، آریزونا، کلرادو، مونتانا، واشنگتن، نیوهمپشایر و پنسیلوانیا اعتراضات گسترده ای علیه محدودیت های کرونایی برگزار شده بود که بیشتر سازماندهندگان این اعتراضات، فعالان محافظه کار، هواداران ترامپ و حامیان حق حمل اسلحه بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 904

به "حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره ایالتی اورگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره ایالتی اورگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید