سخنرانی بایدن در شروع نشست جی7: کمبود واکسن کرونا باید برطرف گردد

به گزارش مجله فناوری، ایسنا نوشت:رئیس جمهور آمریکا که به جهت شرکت در اجلاس گروه هفت به انگلیس سفر نموده در سخنرانی پیش از برگزاری این اجلاس تاکید نمود، کشورهای همپیمان باید نیروهایشان را برای مقابله با همه گیری بیماری، گرایش دنیا، حمایت از تجارت آزاد و مقابله با چالشهای چین و روسیه متحد سازند.

سخنرانی بایدن در شروع نشست جی7: کمبود واکسن کرونا باید برطرف گردد

به گزارش نیویورک تایمز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در جریان این سفر به جهت رسیدگی به مساله کمبود واکسن کروناویروس در سطح دنیا تحت فشار قرار گرفته، خاطرنشان کرد آمریکا 500 میلیون دوز دیگر از این واکسن را خریده و برای استفاده از سوی حدود 100 کشور با سطح درآمد پایین و متوسط در طی سال آینده میلادی اهدا خواهد نمود.

بایدن در سخنرانی خود گفت: مساله درباره مسئولیت پذیری و وظیفه انسانی برای نجات هر میزان از جان انسانها که بتوانیم، است. وقتی ما شاهد آسیب دیدن و رنج کشیدن مردم در هر جایی از دنیا هستیم به دنبال این میرویم که هر طور بتوانیم یاری کنیم.

رهبران کشورهای ثروتمند گروه هفت در حالی از امروز اجلاس این گروه را شروع می نمایند که متعهد به یاری به کاستن از شکاف در قبال کمبود واکسن کروناویروس در دنیا شده اند. بایدن گفت، گروه هفت یک استراتژی دنیای کلی تر برای مهار همه گیری بیماری اعلام می نماید.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها تراژدی های این همه گیری را می دانند در حالی که متحمل بیش از 600 هزار مورد مرگ در اثر این بیماری شده اند و این تعداد بیشتر از کشته های آمریکا در جنگ دنیای اول، جنگ دنیای دوم، جنگ ویتنام و حملات 11 سپتامبر در مجموع است.

بایدن تاکید نمود: آمریکا این نیم میلیارد دوز واکسن را بدون قید و شرط ارائه خواهد نمود. ما این کار را برای نجات جان انسانها و خاتمه این همه گیری می کنیم.

بر اساس اعلام بایدن و شرکت فایزر، 200 میلیون دوز اول این واکسن ها تا خاتمه امسال میلادی و 300 میلیون دوز دیگر تا ماه ژوئن سال آینده میلادی توزیع خواهد شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز که کشورش میزبان گروه هفت و پذیرای ریاست دوره ای آن است گفت، لازم است که از فرصت برای اقدام متحد علیه همه گیری استفاده کنیم.

او خاطر نشان کرد: دنیا به این نشست احتیاج دارد. ما باید صادق باشیم. نظم و همبستگی بین المللی شدیدا در اثر ویروس کرونا متزلزل شده است. کشورها در کوشش های مستاصل برای تجهیزات محافظت شخصی و نهایتا واکسن رو به تاکتیک های آسیب رسان به کشورهای دیگر آورده اند. حالا زمان است که آن روزها را پشت سر بگذاریم.

وی اضافه کرد: زمان آن است که بزرگترین دموکراسی های دنیا که پیشرفته ترین تکنولوژی ها را دارند مسئولیت هایشان را گردن بگیرند و دنیا را واکسینه نمایند زیرا تا زمانی که همه محافظت نشده باشند، هیچ کس از سطح محافظت مناسبی برخوردار نیست.

بایدن و جانسون همچنین در نخستین دیدارشان از زمان رسیدن بایدن به ریاست جمهوری آمریکا احیای منشور آتلانتیک را خاطرنشان کردند؛ منشوری که یک اعلامیه همکاری مطرح شده از سوی وینستون چرچیل و فرانکلین دی روزولت رهبران اسبق این دو کشور در زمان جنگ جانی دوم است.

انتظار می رود که مساله چین و چالش های ایدئولوژیکی مربوط به ظهور این کشور جزو مسائل اصلی پیش روی رهبران گروه هفت در این اجلاس باشد.

همچنین انتظار می رود بایدن کوشش کند کشورهای همپیمان را به پیوستن به واشنگتن در اتخاذ موضعی سرسختانه تر علیه پکن در قبال اقداماتش در سین کیانگ، هنگ کنگ و دریای چین جنوبی متقاعد کند.

بایدن و جانسون در بیانیه مشترک روز پنجشنبه خود متعهد به حمایت از تحقیقات بیشتر درباره منشا ویروس کووید-19 از جمله در چین شدند.

همچنین بر اساس گزارش ها انتظار می رود که اجلاس گروه هفت شاهد راه اندازی یک گزینه جایگزین سبز به جهت رقابت با ابتکار عمل کمربند و جاده چین با هدف حمایت از توسعه پایدار در کشورهای در حال توسعه باشد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1199

به "سخنرانی بایدن در شروع نشست جی7: کمبود واکسن کرونا باید برطرف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنرانی بایدن در شروع نشست جی7: کمبود واکسن کرونا باید برطرف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید