چین: آمریکا و پیروانش بیشترین تعداد مسلمانان دنیا را کشته اند

به گزارش مجله فناوری، چین از آمریکا، آلمان و بریتانیا خواست ویدئوکنفرانس آینده در خصوص اقلیت مسلمان اویغورها را لغو نمایند و از دیگر اعضای سازمان ملل هم خواست در این رویداد شرکت ننمایند.

چین: آمریکا و پیروانش بیشترین تعداد مسلمانان دنیا را کشته اند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، سفارت چین در سازمان ملل در بیانیه ای گفت: ویدئوکنفرانسی که قرار است روز چهارشنبه برگزار گردد، مبتنی بر دروغ محض و سوگیری سیاسی است.

پکن از حامیان مالی این رویداد می خواهد برگزاری آن را که به مداخله در امور داخلی چین می پردازد، فوراً لغو نمایند و از دیگر کشورهای عضو هم می خواهد این رویداد را رد نمایند.

در این بیانیه آمده است: شرایط فعلی در سینکیانگ با وجود ثبات، رشد سریع مالی و همزیستی هماهنگ مردم همه گروه های قومی، در بهترین حالت تاریخی خود قرار گرفته است. علی رغم این واقعیت عیان در دنیا که آمریکا مسلمانان را در افغانستان ، عراق و سوریه می کشد ، واشنگتن مدعی است به حقوق بشر مردم مسلمان اهمیت می دهد. این آمریکا و پیروان آن هستند که بیشترین تعداد مسلمانان دنیا را به قتل رسانده اند.

سخنگوی امور خارجه چین ، هوآ چونیینگ نیز گفت: به اصطلاح کنفرانس دموکراسی که در کپنهاگ به میزبانی سازمانی معروف به انتشار شایعات و دروغها در خصوص چین برگزار گردید ، یک مضحکه کاملاً سیاسی مملو از تعصبات ایدئولوژیک است.

اجلاس دموکراسی کپنهاگ 2021 که از دوشنبه تا سه شنبه در قالب ترکیبی برگزار گردید ، همچنین از رهبر منطقه تایوان، جدایی طلب هنگ کنگ ، دعوت نموده بود.

در این کنفرانس ، وزیر خارجه دانمارک تحریم های اخیر چین علیه اتحادیه اروپا را اسفناک گفت. هوآ در پاسخ به چنین اتهاماتی در جلسه توجیهی مطبوعاتی روز سه شنبه گفت که چین فقط کار درستی انجام داده و آن را پاسخی ضروری و قابل توجیه در برابر تحریم های یک جانبه اتحادیه اروپا می داند که بر اساس دروغ هایی است که حاکمیت و منافع چین را به شدت تضعیف می نماید.

هوآ تأکید کرد که امور تایوان و هنگ کنگ امور داخلی چین است که هیچ کشور یا فرد دیگری حق دخالت در آنها را ندارد و از چنین اشخاص یا ارگان های دولتی خواست به جای ارسال سیگنال های اشتباه به جدایی طلبان ، به چین احترام بگذارند.

وی اظهار داشت: از آنجا که اجلاس به نام دموکراسی برگزار می گردد ، من می خواهم چند مورد را اضافه کنم. دموکراسی یک ارزش مشترک است که توسط همه بشر دنبال می گردد ، اما روشهای مختلفی برای تحقق آن وجود دارد. و سیستم دموکراتیک یک کشور را فقط مردم خود می توانند مشخص نمایند. چین یک سیستم سوسیالیست دموکراتیک را اجرا می نماید ، که مطابق با شرایط ملی چین است و از حمایت گسترده مردم خود برخوردار است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: به عنوان مثال مقابله با کرونا را در نظر بگیرید. دولت چین سخت ترین اقدامات پیشگیری و کنترل اپیدمی را انجام داد ، که معلوم شد با موفقیت جلوی گسترش ویروس را گرفته و چین را به اولین کشوری تبدیل نموده است که زندگی طبیعی خود را از سر می گیرد. طبق گزارش رسانه ها ، اعتماد مردم چین به دولت پس از این همه گیری به 98 درصد رسید.

هوآ گفت: با این کار می توانید دموکراسی در چین را ببینید - این باعث شادی و رضایت مردم می گردد.

وی اضافه نمود: پس از 70 سال کوشش مستمر ، 1.4 میلیارد نفر از مردم چین از فقر مطلق رها شده اند و من معتقدم که مردم کشور غذا برای خوردن ، خانه برای زندگی و مدارس برای تحصیل دارند ، دموکراسی نباید به ابزاری سیاسی برای سرکوب سایر کشورها تبدیل گردد .، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1146

به "چین: آمریکا و پیروانش بیشترین تعداد مسلمانان دنیا را کشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا و پیروانش بیشترین تعداد مسلمانان دنیا را کشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید