سفیر چین در انگلیس بعد از 10 سال تغییر می نماید

به گزارش مجله فناوری، لیو شیاومینگ، سفیر دیرینه چین در بریتانیا و مدافع سرسخت روابط مالی نزدیک تر انگلیس و چین و اعمال قوانین امنیتی جدید در هنگ کنگ، در حال کناره گیری و سرانجام دادن به دورانی در روابط دو کشور است که در 2015 به اوج خود رسید اما از آن موقع به طور چشمگیری بدتر شده است.

سفیر چین در انگلیس بعد از 10 سال تغییر می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از روزنامه گاردین، ژنگ ژگوانگ، معاون وزیر خارجه چین جایگزین او می گردد. ژنگ، دانشجوی پیشین حقوق دانشگاه کاردیف، زمانی برای سمت سفیر چین در آمریکا انتخاب شد و هنوز با وجود گذشت چند سال، کاندیدایی برای سمت سفارت به شمار می رود.

لیو 64 ساله از سال 2010 سفیر چین در انگلیس بوده که با توجه به اینکه بیشتر سفیران یک دوره چهار ساله خدمت می نمایند، دوره او یک ماراتن محسوب می گردد.

وی منتقد سرسخت تصمیم انگلیس مبنی بر منع شرکت چینی هوآوی از شبکه های 5G این کشور است و همچنین مکرراً این موضوع را که مسلمانان اویغور در اردوگاه های کار اجباری استان سین کیانگ نگه داری می شوند، انکار نموده است.

نزول روابط چین و انگلیس بدون شک قبل از آنکه چین در ماه ژوئن قوانین حاکمیتی جدید برای هنگ کنگ اعمال کند در جریان بود، اما قوانین جدید که بریتانیا آن ها را نقض اعلامیه مشترک چین-بریتانیا می داند، راه را برای تغییر اساسی در روابط هموار کرد.

انتصاب ژنگ، که ابتدا در South China Morning Post گزارش شد اما به طور رسمی در انگلیس اعلام نشد، یک متخصص در درگیری اخیر چین و آمریکا را در سکان روابط انگلیس-چین قرار می دهد. وی حرفه دیپلماتیک خود را در سال 1986 شروع کرد و از سال 1990 به مدت دو دهه، تا پیش از آنکه در اواخر 2012 به عنوان دستیار وزیر و در 2015 به عنوان معاون وزیر در وزارت خارجه چین مشغول به کار گردد، بر مسائل آمریکا متمرکز بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 916

به "سفیر چین در انگلیس بعد از 10 سال تغییر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین در انگلیس بعد از 10 سال تغییر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید