خبرنگاران توقف یک هفته ای واردات کالا برای راه اندازی دوباره گمرک اسلام قلعه

به گزارش مجله فناوری، کابل - خبرنگاران - استاندار هرات افغانستان بیان کرد که برای راه اندازی دوباره گمرک اسلام قلعه در توافق با مقامات ایرانی مقرر شده است تا یک هفته واردات کالا را متوقف نمایند.

خبرنگاران توقف یک هفته ای واردات کالا برای راه اندازی دوباره گمرک اسلام قلعه

به گزارش خبرنگاران، سیدعبدالوحید قتالی امروز دوشنبه به خبرنگاران گفت: 98 درصد آتش سوزی در حال حاضر خاموش شده و کوشش های زیادی برای مهار به موقع آن صورت گرفت.

وی گفت که در تماسی که با کشورهای همسایه و نیروهای خارجی در افغانستان داشت، به وی گفته شد که با هواپیماهای آتش نشانی می توانند آتش سوزی در جنگل ها را خاموش نمایند و آتش سوزی نفت و گاز را نمی توانند با این روش خاموش نمایند.

به گفته استاندار هرات، 70 کامیون که توسط افراد به جاهای نامعلوم انتقال داده شده بود، توسط نیروی هوایی شناسایی و بازگردانده شد.

قتالی گفت: 80 درصد کامیون های باربری و خودروها با کوشش از منطقه آتش سوزی بصورت امن بیرون کشیده شد و 15 درصد آنها در آتش سوختند.

وی یکبار دیگر با قدردانی از دولت ایران برای همکاری در مهار آتش سوزی، گفت که یکهزارو 500 کامیون برای نجات از آتش سوزی به خاک ایران انتقال داده شده است.

آتش سوزی در اسلام قلعه بعد از ظهر روز شنبه رخ داد و مقامات افغان تا به امروز آمار متفاوتی از خسارات این آتش سوزی ارائه نموده اند. هنوز میزان دقیق خسارات آن روشن نیست اما رئیس اتاق تجارت هرات افغانستان می گوید که صدها میلیون دلار به بخش خصوصی خسارت وارد شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1052

به "خبرنگاران توقف یک هفته ای واردات کالا برای راه اندازی دوباره گمرک اسلام قلعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توقف یک هفته ای واردات کالا برای راه اندازی دوباره گمرک اسلام قلعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید