خبرنگاران هفت تعاونی در استان سمنان افتتاح می شود

به گزارش مجله فناوری، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: هفت تعاونی در بخش های مختلف مانند مسکن، صنعت، خدمات، و آموزش، در شهرستان های استان در هفته تعاون امسال افتتاح می شود.

خبرنگاران هفت تعاونی در استان سمنان افتتاح می شود

اسماعیل غنیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران، ابراز داشت: 402 فرصت شغلی برای جوانان با افتتاح هفت تعاونی در استان سمنان به مناسبت هفته تعاون ایجاد می شود.

وی ادامه داد: 366 میلیارد ریال برای افتتاح هفت تعاونی در استان سمنان به مناسبت هفته تعاون هزینه صرف شد که از این میزان 132 میلیارد و 200 میلیون ریال از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره تامین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان نمود: هفت تعاونی آماده افتتاح این استان در هفته تعاون مربوط به شهرستان های سمنان، شاهرود و گرمسار است.

وی شرح داد: برقراری عدالت اجتماعی، فقرزدایی ، کاهش آسیب های اجتماعی و اشتغالزایی از جمله مزایای فعالیت اقتصادی در قالب تعاون است.

وی یادآور شد: بخش تعاون از فرآیندهای تولید گرفته تا توزیع و مصرف، به سبب نظارت همگانی، فعالیت شفافی دارد که در بسترسازی برای جهش تولید و حمایت از مصرف کنندگان نقش آفرین است.

غنیان گفت: تعاونی ها با فعالیت شفاف در توزیع و مصرف می توانند اثربخشی مطلوبی در کاهش فاصله قیمت در محل تولید تا مصرف کننده داشته باشند و دست دلالان و واسطه ها را از بازار کوتاه کند تا با فعالیت های برنامه محور در حوزه تولید، بازاریابی و فروش، محصولات با قیمت عادلانه تری در اختیار مصرف کننده نهایی قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: باید با برنامه ریزی و کار ریشه ای فرهنگ تعاونی در نسل جدید، نهادینه شود و فعالیت اقتصادی در قالب تعاونی افزایش یابد.

با توجه به سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی سهم 25 درصد برای تعاونی ها در اقتصاد ایران پیش بینی شده است.

مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین فعالیت(حدود 75 درصد) در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه ششم باید به 25 درصد برسد که سهم کنونی با این عدد فاصله زیادی دارد.

سیزدهم شهریور در ایران روز تعاون نامگذاری شده و 11 تا 17 شهریور هفته تعاون است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 701

به "خبرنگاران هفت تعاونی در استان سمنان افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هفت تعاونی در استان سمنان افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید