خبرنگاران کشیک شبانه روزی راهداری در جاده رامهرمز- بهبهان مستقر گردد

به گزارش مجله فناوری، اهواز - خبرنگاران - مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان نسبت به احتمال وقوع سیلاب در شهرستان بهبهان هشدار داد و گفت: با توجه به سابقه آبگرفتگی جاده رامهرمز- بهبهان، مقرر شده است راهداری در این جاده کشیک شبانه روزی مستقر و درصورت لزوم جاده را مسدود کند.

خبرنگاران کشیک شبانه روزی راهداری در جاده رامهرمز- بهبهان مستقر گردد

مهدی خواجه پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به پیش بینی بارندگی شدید از 6 تا 9 آذر اظهارداشت: هشدار احتمال وقوع سیل در رودخانه مارون و مسیل های تشان و شهرویی از دیروز به فرمانداری بهبهان، مدیران شهرستان و بخشداران تشان و مرکزی اعلام شده و امروز نیز نشست شورای مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به تعداد زیاد روستاهای اطراف این مسیل ها و اسکان عشایر در اطراف آنها، لازم است هشدارهای لازم درباره خودداری از نزدیک شدن به رودخانه مارون و مسیل ها اعلام گردد.

خواجه پور درباره حادثه سیلاب سال 90 در جاده رامهرمز- بهبهان که منجر به کشته شدن 13 نفر شد، شرح داد: جاده رامهرمز- بهبهان مسیل های تشان و شهرویی را قطع می نماید؛ در پاییز این سال نیز این مسیل ها فعال شد اما به دلیل موانع موجود، ظرفیت کافی برای عبور سیلاب از زیرگذرهای این جاده وجود نداشت.

وی بیان نمود: با توجه به اینکه سیلاب از استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت بهبهان جاری می گردد، در زمان بارش ها با فرمانداری بهمئی ارتباط داریم و شرایط را رصد می کنیم تا درصورت وقوع سیلاب اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی اضافه نمود: علاوه بر جاده رامهرمز- بهبهان، پالایشگاه بیدبلند چند مسیل را قطع نموده و اداره منابع طبیعی نیز بخشی از مسیل ها را برای کشاورزی واگذار نموده است که مجموع این موانع در جهت سیلاب باعث خسارت و کشته شدن 13 نفر در سال 1390 شد.

خواجه پور گفت: با شکایت خانواده متوفیان، پرونده این سیلاب در دادگاه مطرح شد و سازمان آب و برق نیز گزارش کارشناسی خود را درباره عوامل وقوع سیل به مراجع قضایی اعلام نموده است.

وی اضافه نمود: مهر ماه سال جاری با ارگان ها و فرمانداران مکاتبه و نقاط حادثه خیز را اعلام نموده و خواهان اصلاح این نقاط قبل از فصل بارندگی و سیلاب شدیم اما عملا تا به امروز اقدامی صورت نگرفته است.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی نموده است: از امروز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده شاهد رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه ای به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و جنوب شرق استان باشیم که سبب آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل ها در مناطق مستعد خواهد شد.

شریعتی استاندار خوزستان نیز دیشب در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران خوزستان، آماده باش در سراسر استان را در پی هشدار بارندگی های شدید اعلام نمود.

حسینی مدیر مهندسی رودخانه ها و سواحل سازمان آب و برق خوزستان همچنین نسبت به احتمال آبگرفتگی جاده بهبهان- رامهرمز در بارندگی های پیش رو هشدار داده و گفته، در این بارندگی ها نگرانی از احتمال فعال شدن رودخانه های فصلی و مسیل ها در شهرستان های لالی، بهبهان، اندیمشک، شوشتر و گتوند وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 844

به "خبرنگاران کشیک شبانه روزی راهداری در جاده رامهرمز- بهبهان مستقر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشیک شبانه روزی راهداری در جاده رامهرمز- بهبهان مستقر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید