دموکرات ها اکثریت مجلس نمایندگان را به دست گرفتند

به گزارش مجله فناوری، اگرچه نمایندگان دموکرات در انتخابات آمریکا اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را به دست گرفتند اما احتمالاً جناح آنها کوچک تر خواهد شد.

دموکرات ها اکثریت مجلس نمایندگان را به دست گرفتند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آخرین ساعات روز سه شنبه 10 نوامبر (20 آبان) به وقت محلی معلوم شد که نامزدهای دموکرات در انتخابات کنگره آمریکا دست کم 218 کرسی از مجموع 435 کرسی مجلس نمایندگان را برای دوره دوساله جدید به دست آورده اند، این نتیجه قطعی نیست و دموکرات ها هنوز به کسب چند کرسی دیگر پس از انتها شمارش تمام آرا، امید دارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش یورونیوز، این نتایج شامگاه سه شنبه با اعلام پیروزی سه نامزد دموکرات دیگر که هر سه در زمان حاضر نماینده هستند، یعنی کیم شرایر، نماینده واشنگتن، تام اوهالران، نماینده آریزونا و جیم گومز، نماینده کالیفرنیا به دست آمد.

حزب دموکرات آمریکا با همین نتیجه به فزونی تعداد نمایندگان خود بر نمایندگان حزب رقیب، یعنی جمهوری خواهان اطمینان یافته است ، اما در عین حال کرسی های به دست آمده، با اکثریت کنونی فاصله دارد. دموکرات ها هم اکنون 232 کرسی مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

به نوشته آسوشیتدپرس، احتمال دارد که پس از شمارش موج غیرمنتظره ای از آرا، نمایندگان جمهوری خواه با کسب 15 کرسی دیگر، نگذارند شادی دموکرات ها از همین حد بیشتر شود.

بنابراین این احتمال وجود دارد که اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان در دوره بعدی کوچکتر از اکثریت فعلی باشد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 814

به "دموکرات ها اکثریت مجلس نمایندگان را به دست گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات ها اکثریت مجلس نمایندگان را به دست گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید