ملاقات ترامپ از کلیسا خشم اسقف آمریکایی را برانگیخت

به گزارش مجله فناوری، اسقف کلیسای اِپیسکوپِیلیِن (اسقفی) واشنگتن گفت از ملاقات نمایشی دونالد ترامپ از کلیسای متبوعش خشمگین است.

ملاقات ترامپ از کلیسا خشم اسقف آمریکایی را برانگیخت

جهت دریافت خدمات اجرای قیمت روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریان ادگار بوده (Mariann Edgar Budde) اسقف کلیسای اِپیسکوپِیلیِن (اسقفی) واشنگتن گفت از ملاقات نمایشی دونالد ترامپ از کلیسای متبوعش بدون اطلاع قبلی به منظور انتقال پیغامی که با تعالیم مسیحیت مغایرت دارد، خشمگین است.

به گزارش سی ان ان، این اسقف آمریکایی گفت از این که ترامپ با در دست داشتن انجیل در مقابل دوربین ها حاضر شده عصبانی است.

اظهارات وی بعد از حضور ترامپ در کلیسای سنت جونز مطرح شد. در بیش از یک قرن گذشته رئیسان جمهور آمریکا از این کلیسا استفاده نموده اند.

همزمان با حضور ترامپ در کلیسا در بیرون کاخ سفید پلیس مشغول متفرق کردن معترضان با استفاده از گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی بود.

ادگار به شبکه خبری سی ان ان گفت: من عصبانی هستم. رئیس جمهور برای عبادت به کلیسا نیامد و همان طوری که شما هم گفتید درد و رنجی را که کشور ما اکنون تحمل می نماید، تایید نکرد.

اسقف کلیسای واشنگتن دی سی گفت: پیغام ترامپ با ارزش های عشق و تحمل پذیریِ مورد حمایت کلیسا مغایرت دارد.

وی ملاقات ترامپ از کلیسا را فرصتی برای سوء استفاده از آن و انجیل و یک حرکت نمایشی توصیف و مطالبه رنگین پوستان آمریکا در مورد سرانجام دادن به نژادپرستی نظام مندی را که در 400 سال گذشته در این کشور رواج داشته است، برحق توصیف کرد.

این اسقف آمریکایی همچنین گفت که کلیسا فاصله خود را با زبان مورد استفاده رئیس جمهوری کنونی حفظ می نماید و از کسی پیروی می نماید که بدون خشونت و با عشق به فداکاری زندگی نموده است.

این اسقف زن آمریکایی همچنین گفت که با عدالت خواستار برای مرگ جورج فلوید و تعداد بیشمار دیگری از قربانیان سیاه پوست تبعیض نژادی همسو است و چشم های او خشونتی را که مشاهده نموده است، باور نمی نماید.

تعدادی از مشاوران ترامپ از جمله رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی، ویلیام بار دادستان کل، جرد کوشنر داماد و مارک میدو رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به همراه مارک اسپر وزیر دفاع و کیلی مک اِننی، رئیس جمهوری آمریکا را در مقابل کلیسا احاطه نموده بودند.

اسقف کلیسای واشنگتن دی سی ضمن انتقاد از اقدام نمایشی ترامپ با حضور در کلیسا گفت او در مقابل دوربین ها انجیل به دست گرفت.

به وضوح می گویم که رئیس جمهور از انجیل به عنوان مقدس ترین کتاب استفاده کرد و از یکی از کلیسا های تحت نظر من بدون اجازه ملاقات کرد تا در اقدامی نمایشی پیغامی را ارسال کند که با آموزه های مسیح مغایرت دارد.

اعتراض ها به کشته شدن فلوید به بروز خشم عمومی در آمریکا و بعضی دیگر از کشور های دنیا تبدیل شده است. موضوع نژادپرستی و خشونت پلیس سفید پوست علیه سیاه پوستان در آمریکا موضوع جدیدی نیست و در حال حاضر اعتراض ها به جایی رسیده که مقررات منع آمد و شد در آمریکا برقرار شده و، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با حضور در صحنه کوشش می نماید از نزدیک شرایط واوضاع را کنترل کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 433

به "ملاقات ترامپ از کلیسا خشم اسقف آمریکایی را برانگیخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات ترامپ از کلیسا خشم اسقف آمریکایی را برانگیخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید