دیدن جای خالی دانشجویان در دانشگاه ها ما را اندوهگین می نماید

به گزارش مجله فناوری، وزیر علوم با بیان اینکه دیدن جایگاه خالی دانشجویان در دانشگاه ها ما را اندوهگین می نماید، گفت: دیدن جایگاه های خالی و عدم حضور فیزیکی دانشجویانی که ملاقات چهره به چهره شان ارزشمند است، ما را اندوهگین می نماید و هر روز دعا می کنیم همچنان به عنوان معلم یا مسوول شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه باشیم.

دیدن جای خالی دانشجویان در دانشگاه ها ما را اندوهگین می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت دانشجویی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر منصور غلامی در آیین اختتامیه جشنواره ملی رویش که در دانشگاه شهید بهشتی و به صورت مجازی برگزار گردید، در سخنانی کرونا را ویروسی غیرمنتظره و در نوع خود کم نظیر دانست و گفت: این بحران در واقع سختی و اتفاقی است که آن را دوست نداریم اما با این وجود این ویروس شرایطی را ایجاد کرد که ما و جهان ابتکارات، دستاوردها و اقداماتی داشتیم که شاید در شرایط عادی به آن دست نمی زدیم. ضمن اینکه در آینده نباید به به تعداد صندلی های یک سالن هم اکتفا کنیم و باید هر نوع برنامه ای با برنامه مشارکت دادن جمعیت زیادی در کشور همراه باشد.

وی در ادامه توضیح داد: محدودیت های دانشجویان در فعالیت های فرهنگی قابل لمس است و من به عنوان فردی که سال ها در محیط دانشگاه در صندلی معلم و مسوول فعالیت داشتم با زحمات و محدودیت های دانشجویان در فعالیت های فرهنگی آشنا هستم، آن را می بینم و می شناسم؛ فعالیت در گروه های دانشجویی بیشتر دانشگاه ها وقت گذاشتن و از زمان تحصیل و درس، وقت صرف کردن برای این امور است.

وزیر علوم تاثیر فعالیت فعالیت های فرهنگی دانشجویان در زندگی آینده و اجتماعی آنها اشاره نمود و گفت: تجربه نشان داده است دانشجویانی که در دانشگاه ها و فعالیت های اجتماعی فعال باشند در خارج از دانشگاه هم پیروز هستند. در واقع توفیقی که به وسیله این تجربه، همکاری ها و ارتباطاتی که بین دانشجویان با خودشان و استادان همچنین نهادهای خارج از دانشگاه شکل می گیرد، سرمایه توفیق و اثرگذاری آنها در جامعه هم بوده، هست و خواهد بود.

به گفته غلامی؛ وقت و انرژی که دانشجویان در امور فرهنگی و اجتماعی صرف می نمایند برای آینده کشور ارزشمند و آنان را در صحنه های عملی و تاثیرگذار حفظ می نماید. ضمن اینکه گشایش ها در سختی ها است و چه بسا سختی هایی که از آن راضی نیستیم اما برای همه خیر است؛ جمع های فعال دانشجویان جهان در حوزه های اجتماعی بیشتر از جمع شان در حوزه های فناوری و دانشی است.

وزیر علوم به ویژگی کانون های دانشجویی اشاره نمود و اضافه نمود: کانون های فرهنگی دانشجویی، علایق و سلایق دانشجویان را کنار دانش و تجربه آنها قرار می دهد و به کار می گیرد؛ کانون ها بذرها و هسته های اولیه شکل گیری مجموعه های مردم نهاد هستند. ضمن اینکه یکی از دستاوردهایی که در دهه های اخیر در کشور داشتیم افزایش تعداد سمن ها یا سازمان های مردم نهاد در کشور است که بسیار تاثیرگذار بودند.

وی با بیان اینکه تمرینی که دانشجویان در کانون ها انجام می دهند هسته های علمی تجربه حضور در این سازمان های مردم نهاد است، گفت: این ارتباط و انتقال از این فضا به فضای دوم، ارتباط علمی و حفظ آن را به دنبال دارد؛ دانشجویی که در کانون فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی کار می نماید تجربه نگاه علمی به فعالیت ها در حوه های اجتماعی را هم باید با خود ببرد و در جایی که مثمرثمر است از آن بهره بگیرد.

وزیر علوم در انتها با بیان اینکه جای دانشجویان در دانشگاه ها خالی است، اظهار کرد: دیدن صندلی های خالی و عدم حضور فیزیکی دانشجویانی که ملاقات چهره به چهره شان ارزشمند است، ما را اندوهگین می نماید و هر روز دعا می کنیم همچنان به عنوان معلم یا مسوول شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه باشیم؛ هرچند این ارتباط قطع نشده است و با وجود کاستی ها آموزش ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 678

به "دیدن جای خالی دانشجویان در دانشگاه ها ما را اندوهگین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدن جای خالی دانشجویان در دانشگاه ها ما را اندوهگین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید