ساحل ناآرام هندبال ساحلی در ایران، وعده های توخالی رئیس جدید فدراسیون!

به گزارش مجله فناوری، هندبال ساحلی ایران سال هاست شرایط خوبی ندارد و رئیس فدراسیون هم با وجود وعده هایی که در زمان انتخابات داد اما نتوانست در این رشته تحولی ایجاد کند.

ساحل ناآرام هندبال ساحلی در ایران، وعده های توخالی رئیس جدید فدراسیون!

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، هندبال ایران را باید رشته فرصت سوز ایران بنامیم؛ تیمی که بهترین ها را در اختیار دارد اما در سطح آسیا و جهان حرفی برای گفتن ندارد و هر بار باید شاهد پسرفت این رشته مهیج باشیم. البته پسرفت هندبال تنها به تیم ملی ایران منجر نمی گردد؛ هندبال ساحلی و هندبال بانوان هم همین شرایط را دارند. با وجود اینکه هندبال ساحلی سال گذشته در رقابت های قهرمانی آسیا به مقام سوم رسید اما با توجه به کاهش سهمیه فدراسیون جهانی این تیم سهمیه جهانی را از دست داد. البته فدراسیون قول رایزنی داده بود تا به وسیله وایلد کارت بتواند جواز حضور را به دست آورد؛ وعده ای که در حد حرف باقی ماند و هیچ زمانی شرحی برای آن داده نشد.

ورزش ایران به خوبی به اتفاقات تاریخی شبیه است؛ در کشور چین یکی از رهبران این کشور طرحی با عنوان یک گام عظیم به جلو به اجرا درآورد؛ طرحی که شامل بخش صنعتی و کشاورزی بود. مهم ترین دغدغه آنها در بخش صنعت، اصلاح نظام فراوری و در بخش کشاورزی و اعلام جنگ علیه گنجشک ها بود! دولت مردان چینی پرندگان را دشمن کشور خود می دانستند و اقدام به نابودی آنها کردند. پس از مدتی نسل این پرندگان در این کشور به مرز انقراض رسیدند و درست زمانی که رهبران این کشور احساس پیروزمندی و قهرمانی می کردند، عظیم ترین و تاریخی ترین شکست این کشور رقم خورد! خالی شدن این کشور از پرندگان، باعث شد حشرات مختلفی از جمله ملخ زیاد شد و آنها با تسلط بر مزارع این کشور و نابودی محصولات کشور را به مرز قحطی رساندند.

بدون شک در مرحله اول رهبر این کشور در مخالفت با منتقدان خود خاطرنشان کرد که چین به عقب بازنخواهد گشت و به زودی مشکل حل می گردد. اما متأسفانه با تشدید بحران و کشته شدن 43 میلیون نفر بر اثر فقر و گرسنگی و بحرانی شدن شرایط، این رهبر به سیاست های نادرست خود اعتراف کرد و دست از لجبازی و مقابله با منتقدان خود برداشت. طبیعتاً این موضوع برای آن دسته از مدیرانی است که دلبسته صندلی مدیریتی خود می شوند و مصرانه بر تصمیمات نادرست خود پافشاری می نمایند و با صحبت ها و نقدهای متخصصان و کارشناسان مخالفت می نمایند و تنها بر اثبات برنامه های خود تأکید می نمایند.

بنابراین مدیران ورزشی باید بدانند تاریخ با لبخند معنادار در مورد آنها قضاوت خواهد نمود. به راستی این داستان مدیریتی شباهت زیادی به حال و هوای فدراسیون هندبال دارد. در سالیان گذشته تا به امروز این فدراسیون نه تنها نتوانسته وفاق و همدلی را در این رشته به وجود بیاورد بلکه با تخریب و خانه نشینی عظیمان این رشته و استفاده از افراد کم تجربه و ناآگاه، هندبال را تا مرز پرتگاه پیش برده است. در حال حاضر در هیچ یک از مسابقات مردان و بانوان نتوانستند صندلیی در آسیا کسب کند و حتی سال گذشته تیم ایران در آسیا با یک پله سقوط روبرو شد.

تیم هندبال در تاریخ ایران بیشترین لژیونر را دارد؛ بازیکنان ایران در تیم های مطرح جهان بازی می نمایند و بدون شک این افتخار عظیمی برای هندبال ایران است. اما سال گذشته این تیم به مسابقات المپیک و جهانی راه پیدا نکرد و در مسابقات آسیایی هم تیم ملی یک پله سقوط کرد. سال گذشته تیم ملی هندبال ساحلی نتوانست پیروز به حضور در مسابقات جهانی گردد. متأسفانه مسئولان جدید فدراسیون هندبال اصرار به تکرار اشتباهات خود دارند و هنوز نتوانسته اند یک بار موافقان و مخالفان این خانواده را دور هم جمع نمایند.

در روزهای گذشته انتقادهای زیادی به عملکرد انجمن ساحلی صورت گرفت. مسئولان مربوطه با فرار رو به جلو به جای پاسخگویی و ارائه عملکرد خود سعی بر زیر سؤال بردن عملکرد مدیران سابق داشتند؛ چرا که هنوز پاسخی در مورد عدم راهیابی این رشته در مسابقات جهانی سال گذشته ارائه نشده است و همچنین شرح در مورد اخذ وایلد کارت که وعده آن را داده بودند هم ارائه نشد.

با توجه به عملکرد اجرا شده در طی سال های اخیر و انحصاری شدن این رشته، سؤالات زیادی به وجود آمده است. تبدیل شدن کمیته ساحلی چه دستاوردهایی برای این رشته داشته است؟ آیا انجمن هندبال ساحلی توانسته در این مدت به صورت یک انجمن مستقل در این فدراسیون فعالیت کند و هزینه های خود را تأمین کند؟! این انجمن تا چه اندازه توانسته حامی اقتصادی برای خود داشته باشد؟ از طرف دیگر توسعه زیرساخت برای میزبانی مسابقات مختلف یکی از موضوعات مهم و حساس در رشته هندبال ساحلی است و حالا این سؤال به وجود می آید که آیا انجمن هندبال ساحلی توانسته این امکانات و زیرساخت ها را فراهم کند؟! فعالیت داوران هندبال ساحلی چگونه است و آیا این فدراسیون داوران را برای حضور در عرصه بین المللی و آسیایی معرفی می نماید؟ تشکیل سازمان ساحلی و کارگاه های ساحلی یکی از وعده های رئیس جدید فدراسیون هندبال بوده و آیا پس از دو سال حضور رئیس جدید فدراسیون این وعده ها محقق شده است؟!

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 547

به "ساحل ناآرام هندبال ساحلی در ایران، وعده های توخالی رئیس جدید فدراسیون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل ناآرام هندبال ساحلی در ایران، وعده های توخالی رئیس جدید فدراسیون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید