ستاری: کارمندان فکر می کنند اگر میزشان را بگیرند از گرسنگی می میرند

به گزارش مجله فناوری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: استخدام دولتی به معنای از دست دادن استعدادهای کارآفرینی است. جوانان می توانند آینده را با دستان خود بسازند و به واسطه توانمندی های خود، ایده های خود را شکل دهند.

ستاری: کارمندان فکر می کنند اگر میزشان را بگیرند از گرسنگی می میرند

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات ره نشان که به همت بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گشت، گفت: توسعه بیش از اینکه مفهوم نرم افزاری و سخت افزاری باشد، یک مفهوم فرهنگی است؛ تفاوت اکنون کشور ما با کشوری که در سال های گذشته و در زمان ابوریحان و فارابی داشتیم، همین فرهنگ است.

وی بیان نمود: اتفاقی که در سال های اخیر افتاده است، به خصوص از سال ها پیش و از زمان پیدایش نفت در کشور، نابودی فرهنگ کارآفرینی و از دست دادن نیروی انسانی کارآفرین است.

ستاری خطاب به برگزیدگان این مسابقات گفت: فرق من که در آستانه 50 سالگی هستم با شما جوانان در داشتن زمان و آینده است؛ شما جوانان یک دنیا انتخاب دارید و زمان جلوی راه شما وجود دارد. قرار است شما این آینده را با دستان خود بسازید و به واسطه توانمندی های خودتان، ایده های خود را شکل دهید.

وی ادامه داد: تصمیماتی که شما جوانان الان می گیرید، در شکل دهی دنیای آینده شما خیلی مهم است و باید بدانید بیش از هر چیزی به اعتماد به نفس نیاز دارید.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه نوآوری بزرگترین موهبت خدا به بشر است، گفت: نوآوری است که انسان را از حیوان جدا کرده و این فکر خلاق بشر است که موجب تفاوت شده است.

ستاری افزود: اگر بخواهیم در جامعه تغییر ایجاد کنیم، هزینه های جسمی و مالی فراوانی دارد و باید این هزینه ها را برای تغییر داد؛مسابقاتی مانند ره نشان باعث می شود که جوانان برای آینده آماده شوند. نباید تیم های برگزیده رها شوند، سیستمی باید برای پیگیری و به نتیجه رسیدن فعالیت های این جوانان و ارتباطشان با صنعت وجود داشته باشد.

وی گفت: بزرگترین خیانتی که پول نفت با ما کرد این بود که فرهنگ کارآفرینی را از ما گرفت و به جایی رسیدیم که این ملت نمی توانند بدون پول نفت زندگی کنند، کارمندان دولت فکر می کنند اگر میز خدمتشان را بگیرند، از گرسنگی می میرند در صورتی که هر کدام از این افراد دارای توانایی و تحصیلات هستند که می توانند از آن برای کسب درآمد استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در انتها ابراز امیدواری کرد که با توسعه فضای کارآفرینی که بین تیم ها شکل می گیرد، اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ سازی اتفاق بیفتد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1546

به "ستاری: کارمندان فکر می کنند اگر میزشان را بگیرند از گرسنگی می میرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: کارمندان فکر می کنند اگر میزشان را بگیرند از گرسنگی می میرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید