سه سوته چربی های آشپزخانه را پاک کنید

به گزارش مجله فناوری، اصولا بعد از هر بار آشپزی در فضای آشپزخانه و بخصوص سرخ کردن غذا، محیط آن پر از لکه های چربی می گردد. با این لکه ها چه کنیم؟

سه سوته چربی های آشپزخانه را پاک کنید

اغلب اوقات به لکه های چربی روی کابینت توجهی نمی گردد و بعد از مدتی نمایان می شوند و باعث می گردد که محیط آشپزخانه زیبایی خود را از دست بدهد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا روش های پاک کردن چربی از روی کابینت را توضیح می دهیم.

روش های پاک کردن چربی از روی کابینت

در این حالت به بیان مراحل و روش های از بین بردن لکه چربی از روی کابینت می پردازیم.

از بین بردن لکه چربی از روی کابینت فلزی

برای پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی می توان مقداری شامپو فرش را در آب حل کرده و با اسفنج بر روی کابینت بکشیم تا به خوبی تمیز گردد. فقط مراقب باشید که به هیچ وجه از اسکاچ فلزی بر روی کابینت استفاده نکنید. در مرحله آخر با دستمال خشک سطح آن را تمیز کنید تا رطوبت به جای مانده از بین برود.

پاک کردن لکه چربی هود آشپزخانه

در هنگام آشپزی و سرخ کردن غذا چربی های بسیاری در اطراف گاز پخش می گردد و از آنجایی که هود خاصیت مکندگی دارد این چربی ها را به خود جذب می نماید. یکی از ساده ترین مواد برای پاک کردن هود استفاده از محلول های گاز پاک کن به همراه اسفنج است.

فیلتر آلومینیومی هود را می توانید با استفاده از پاک کننده چربی هود مانند تترا یا پودر ماشین لباسشویی در مقداری آب بخوابانید. از برس نرم هم برای تمیز کردن فیلتر فلزی هود می توانید بهره ببرید. همچون مواردی مثل از بین بردن لکه سیاه روی استیل و برق انداختن ظروف مسی کاربرد مواد شوینده و روش استفاده آن ها باید به صورت سازگار با جنس لکه و سطح آلوده شده باشد.

از بین بردن لکه چربی از روی کابینت ام دی اف

همچون روش قبل می توان از شامپو فرش به همراه اسفنج، برای خلاصی از چربی کابینت ام دی اف استفاده کرد، تنها نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که برای از بین بردن لکه چربی کابینت های ام دی اف از مواد شوینده ای مانند وایتکس و مواد شوینده الکل دار به هیج وجه استفاده نگردد. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با این ترفندها انرژی منفی را از خانه خود پاک کنید سر بزنید.

پاک کردن لکه چربی گاز آشپزخانه

لکه چربی گاز آشپزخانه محل تجمع چربی ها است. از آنجایی که سرخ کردن غذا بر روی گاز انجام می گردد دقت بسیاری لازم دارد. اول از همه میله ها و شعله های گاز را حداقل 2 الی 3 ساعت در محلول تهیه شده با جوش شیرین در مایع ظرفشویی و سرکه (آمونیاک هم برای این قسمت خوب است) قرار دهید. سپس با یک اسکاچ زبر یا سیم ظرفشویی چربی ها و سوختگی آن ها را پاک کنید. برای تمیز کردن سوراخ های شعله گاز می توان از مسواک نیز استفاده کرد.

در آخر برای از بین بردن لکه چربی صفحه گاز آشپزخانه ابتدا غذای به جای مانده را با دستمال از روی سطح آن پاک می کنیم سپس با محلول جوش شیرین و آب جاهایی که سفت شده و چربی گرفته با آن تمیز می کنیم و در آخر به یاری دستمال و یا پارچه سطح مورد نظر را پاک می کنیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آسان و سریع لکه های روی مبل را پاک کنید را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 اسفند 1401 بروزرسانی: 18 اسفند 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1725

به "سه سوته چربی های آشپزخانه را پاک کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه سوته چربی های آشپزخانه را پاک کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید