شرکت های علاقه مند به سرمایه گذاری ریلی را برای حمایت معرفی کنید

به گزارش مجله فناوری، جلسه موانع و تنگناهای حمل ونقل ریلی و تسهیل و روان سازی این حوزه با حضور رئیس اتاق تبریز، رئیس انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی شمال غرب کشور، رئیس کمیسیون حمل ونقل و گمرک، معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی و با همراهی مسئولان گمرک، راه آهن، انبارهای عمومی و مسئولان حمل ونقل جاده ای استان تشکیل شد.

شرکت های علاقه مند به سرمایه گذاری ریلی را برای حمایت معرفی کنید

در این جلسه با توجه به مطالب عنوان شده و موارد درخواستی، به دستور علی دنیاگیری، معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری مقرر شد: گمرک، راه آهن و انبارهای عمومی 24 ساعت در جهت تسهیل حمل ونقل ریلی فعالیت نمایند و در این خصوص مکاتبات لازم با مقامات ملی از طرف مقامات استانی صورت گیرد.

همچنین یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز گفت: در سال جهش فراوری اقداماتی مؤثری را با هدف حل مسائل و مسائل پیش رو فعالان مالی در راستای افزایش صادرات در اولویت برنامه های مالی استان قرار دهیم.

او اضافه کرد: باید کوشش کنیم مسائل پیش روی بخش های پالایشگاهی، پتروشیمی، حمل ونقل و سایر اقلام صادرات غیرنفتی همچون صنایع غذای و محصولات کشاورزی را مرتفع کنیم.

رئیس اتاق تبریز در ادامه گفت: باید نقشه راه جدیدی با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در تدوین برنامه توسعه مالی استان مدنظر قرار دهیم.

ژائله پیگیری تأمین کامیون های موردنیاز با استاندارهای دنیای برای تجارت با سایر کشورهای منطقه و دنیا را از اقدامات موردنیاز در بهبود شرایط مالی استان خواند و در این خصوص تأکید کرد: منابع موردنیاز خرید این کامیون ها می تواند از محل منابع حاصل از صادرات و درآمدهای ارزی که به وسیله صادرات غیرنفتی عاید کشور و استان می گردد تأمین گردد.

رئیس اتاق تبریز در مورد اهمیت صنعت حمل نقل در توسعه مالی هر کشوری یادآور شد: این صنعت یکی از ارکان اساسی در توسعه مالی کشورها محسوب می گردد و کشورها بدون دارا بودن شرکت های توانمند در حوزه حمل نقل نمی توانند تجارت پیروز و مؤثری در داخل و خارج از مرزهای خود داشته باشند.

او فرسودگی ناوگان حمل ونقل استان را در مقایسه با سایر استان های کشور قابل توجه خواند و اضافه کرد: ایجاد و تقویت شرکت های حرفه ای حمل ونقل بین المللی واردات کامیون های موردنیاز این شرکت ها یکی از ملزومات توسعه مالی استان است که این امر با هم افزایی بخش خصوصی و حمایت مسئولان ارشد استان محقق می گردد.

او در مورد مدت زمان صرف شده در حمل ونقل ریلی در استان و کشور پیشنهاد داد: کالاها به وسیله قطار و کانتینرهای حمل بار به گمرک سهلان وارد و از این گمرک با استفاده از واگن ها و کامیون های ایرانی به مقاصد موردنظر در اسرع وقت انتقال یابند تا مدت زمان کمتری صرف جابه جایی کالا در داخل و خارج از کشور گردد.

علی دنیاگیری، معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری در مورد پیشنهاد رئیس اتاق تبریز و انجمن شرکت های حمل نقل بین المللی در مورد نوسازی ناوگان حمل ونقل استان، گفت: حمل ونقل موتور تجارت است و از فعالان مالی و مسئولان استانی در این حوزه می خواهیم تا دلایل و استدلال های خود را همراه با محاسبه هزینه، فایده و شاخصه های همچون اهمیت رقابت پذیری صنعت حمل ونقل استان با کشورهای هم جوار را با معرفی شرکت های حمل ونقلی که علاقه مند به سرمایه گذاری در این حوزه ارائه نمایند تا با حمایت و پشتیبانی مسئولان ارشد استانی مکاتبات لازم با مسئولان ملی برای پی گیری این موضوع صورت گیرد.

حمید باراندوزی، رئیس انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی شمال غرب کشور گفت: راننده محور بودن شرکت های حمل ونقل بین المللی یکی از عمده مسائل و مسائل این شرکت های در استان و کشور است و امیدواریم با عملیاتی نمودن خرید کامیون هایی با استاندارهای دنیای شرایط شرکت های حمل ونقل بین المللی در استان بهبود یابد.

رضا کامی، عضو هیات رئیسه اتاق تبریز و رئیس کمیسیون حمل ونقل و گمرک اتاق تبریز نیز گفت: در حال حاضر مهم ترین مسئله در حمل ونقل و ترانزیت کالا، حل مسائل و مسائل حمل ونقل ریلی است؛ اما وقفه قابل توجهی که در حمل ونقل ریلی در استان و استان های هم جوار در ورود واگن به خاک کشور و توقف این واگن ها در استان صورت می گیرد که از مسئولان امر در راه آهن و گمرک می خواهیم با همکاری و هم افزایی امکان مدیریت زمان در بارگیری و تخلیه کالاهای وارداتی به استان و کشور را به حداقل زمان ممکن تقلیل دهند.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و گمرک اتاق تبریز نگاه سیستماتیک به تمام حوزه های مالی و خدماتی با هدف توسعه مالی در شرایط سخت مالی را لازمه بهبود شرایط مالی استان خواند و یادآور شد: با سیستم سازی در حوزه های مختلف حمل ونقل نظم دهی بهتری می توانیم به ورود و خروج واگن های در استان داشته باشیم.

اکبر عیسی زاده، مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور با اشاره به مسائل و مسائل پیش آمده در حمل ونقل ریلی یادآور شد: مذاکرات مستمر در راستای حل مسائل و مسائل این حوزه با کشور همسایه در جریان است.

او اظهار امیدواری کرد: این مذاکرات مستمر بتواند بخش عمده ای از مسائل و مسائل موجود در این حوزه را مرتفع نماید.

شاپور ارصلانی، مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: به خاطر شیوع ویروس کرونا مرز از تاریخ چهارم اسفند 98 به طور یک جانبه بسته شده است و از آن تاریخ حمل ونقل ریلی با توجه به کمبودهای این حوزه به تنهایی حمل ونقل کالا را در امر واردات و صادرات بر عهده گرفته است تا علاوه بر نیازهای استان به بعضی از نقاط کشور و سایر کشورهای همسایه همچون افغانستان و ترکمنستان نیز در انتقال کالا و خدمات ارائه خدمت کند.

او یکی از علل اساسی وقفه واگن ها در مبادی مرزی و گمرکات را فرسودگی زیرساخت های راه آهن در استان و ناقص بودن اسناد گمرکی خواند و ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هم افزایی تمام نهادهای و سازمان های مربوطه در روزهای آینده شرایط بهبودی را در این حوزه ببینیم.

ارصلانی در مورد نوبت دهی به بارگیری در واگن ها گفت: بر اساس پروتکل ها و تفاهم نامه های که بین دولت ایران و ترکیه منعقد شده است راه آهن فقط می تواند با هفت شرکت معرفی شده همکاری کند.

به گفته او در این خصوص به دستور معاون مالی استاندار آذربایجان شرقی مقرر شده تفاهم نامه ها و پروتکل های موجود آنالیز و پیشنهاد هایی در مورد بهبود شرایط همکاری با سایر شرکت های حمل ونقل ارائه گردد.

جعفر نایبی از اعضاء انجمن شرکت های حمل ونقل استان نیز با اشاره به فرسودگی زیرساخت های ریلی در استان از مسئولان امر خواست در این خصوص نیز اقدامات عاجلی را انجام دهند.

رضا نظری، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی نیز گفت: انبارهای عمومی گمرک سهلان بنا به پیشنهاد ارائه شده در این نشست آماده است 24 ساعته در خدمت تخلیه و بارگیری واگن های حامل کالاهای وارداتی و صادراتی به استان و کشور باشد.

او جذب حمایت های ملی و منطقه ای در شرایط ویژه برای بهبود و ارتقاء کیفیت زیرساخت های حمل ونقل ریلی و گمرک های استان و منطقه را خواهان شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 478

به "شرکت های علاقه مند به سرمایه گذاری ریلی را برای حمایت معرفی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های علاقه مند به سرمایه گذاری ریلی را برای حمایت معرفی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید