شکوری: استقلال هم می تواند در قهرمانی هت تریک کند ، نساجی حریف سرسختی برای استراماچونی است

به گزارش مجله فناوری، بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: اگر استقلال در فصل جاری بتواند بر مسائل اقتصادی و حواشی غلبه کند این تیم می تواند تا سه فصل قهرمان لیگ برتر ایران باشد.

شکوری: استقلال هم می تواند در قهرمانی هت تریک کند ، نساجی حریف سرسختی برای استراماچونی است

گروه ورزش خبرنگاران- مدافع اسبق استقلال آنچه آندره آ استراماچونی در این تیم پیاده نموده را پی ریزی فوتبالی نوین در سطح فوتبال باشگاهی ایران دانسته و معتقد است سبکی که استراماچونی در استقلال به اجرا گذاشته با حمایت مسئولان و هواداران تیم می تواند تحولی مهم در نوع نتیجه گیری و بازی این تیم را به همراه داشته باشد.

هادی شکوری در تبادل نظر با دانشجو، درباره بازی پیش روی استقلال مقابل نساجی، دلایل موفقیت استقلال پس از شکست در دربی پایتخت و توجه به جوانان در حیطه مربیان و البته بازیکنان وطنی برای ایجاد رونق در فوتبال ایرانی و فراوری بازیکنان و مربیان داخلی را مورد بحث قرار داد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

شما در هفته هایی که استقلال نتیجه نمی گرفت پیش بینی روزهای خوب استقلال را نموده بودید؟

بله! در مدتی که راهنمایی تیم جوانان استقلال را در دست داشتم چند جلسه در تمرینات استراماچونی شرکت کردم و با نت برداری از نحوه برگزاری تمرینات متوجه شدم سطح کیفیت تمرینات به قدری بالاست که می شد به آینده این تیم امیدوار شد. از طرفی بازیکنان استقلال را هم می دیدم که با علاقه زیادی در تمرینات شرکت می کردند.

چه شد که این نتایج خوب برای تیم رقم خورد؟

دلیل اصلی اش صبوری بالایی بود که هواداران تیم و البته کادر مدیریتی باشگاه داشتند. استراماچونی برای رسیدن به ارنج و سیستمی که مدنظرش بود باید زمان می گذاشت تا آن را در تیم جابیندازد. این زمان در اختیارش گذاشته شد و البته بازیکنان هم خواسته هایش را اجرا کردند و در نهایت استقلال به همان تیمی تبدیل شد که او دوست داشت و هواداران تیم از سرمربی انتظارش را داشتند.

سیستم جدید چقدر به یاری تیم آمد؟

یک مربی ابتدا به داشته هایش در تیم نگاه می نماید. من خودم ابتدای فوتبالم را با سیستم 3 دفاعه شروع کردم ولی سبک و سیاق این سیستم متفاوت است. سیستمی که در حین دفاع تبدیل به دفاع 5 نفره می گردد و در دقایق هجومی تا 2 یا حتی یک دفاعه تغییر پیدا می نماید.

بین مدافعان استقلال کدامیک را بهتر از بقیه می دانید؟

همه خوب هستند ولی عارف غلامی با توجه به سن کمی که دارد نشان داده علاقه زیادی برای یادگیری دارد و اگر زمان کافی داشته باشد می تواند به یکی از مدافعان خوب فوتبال ایران در تیم استقلال یا تیم ملی تبدیل گردد.

در فاز هجومی استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

زمانی که یک تیم نتیجه می گیرد در واقع پازل تاکتیکی تیم است که درست کار می نماید. البته درباره بعضی بازیکنان استثناء هم می توان قائل شد ولی وقتی تیم در قالب تاکتیکی اش درست کار می نماید یک بازیکن خیلی نمی تواند در بالا رفتن راندمان کاری تأثیرگذار باشد. اتفاق خوب در استقلال استراماچونی این است که سیستم تیمی اش درست کار می نماید.

بازی با نساجی را چطور پیش بینی می کنید؟

قطعا بازی سختی برای هر دو تیم است. نساجی در زمین چمن مصنوعی خودش حتما برای رقبایش دردسرسازی می گردد و استقلال هم تیم خوب هفته های اخیر است. هر دو تیم در اجرای فوتبال روی زمین و هوا توانایی خوبی دارند و فکر می کنم بازی زیبایی از کار دربیاید.

استقلال می تواند در این فصل عنوانی بدست بیاورد؟

قطعا اگر در مدیریت باشگاه ثبات وجود داشته باشد و حمایت لازم از استراماچونی صورت بگیرد راندمان کاری تیم بالاتر می رود و در ادامه استراماچونی تیمی می سازد که مانند پرسپولیس چند فصل اخیر تا دو سه سال صدر جدول را به کسی نمی دهد و حتی می تواند در قهرمانی هت تریک کند.

چه شد که از تیم جوانان استقلال جدا شدید و راهنمایی خونه به خونه را در دست گرفتید؟

قطعا همه در فوتبال دنبال پیشرفت هستند. من هم وقتی راهنمایی تیم جوانان استقلال را قبول کردم از من خواسته شد تیم سقوط نکند. ما 5 هفته در صدر بودیم و وقتی هم که تیم را تحویل دادم رده سوم جدول را در اختیار داشت. در همان روزها از چند تیم لیگ یکی و دویی پیشنهاد داشتم که وقتی از باشگاه خونه به خونه بابل (رایکا بابل) که در سالهای گذشته خودم کاپیتانی این تیم را هم برعهده داشتم پیشنهاد رسید آن را پذیرفتم تا این تیم خوب بابلی را به شرایط خوب برگردانم. خوشبختانه در 3 ملاقات اخیر که من به این تیم رفتم 2 برد و یک مساوی و 7 امتیاز گرفته ایم.

پسرتان هم فوتبال بازی می نماید؟

بله! آرشا (شکوری) دروازه بان تیم نونهالان استقلال است و در 15 هفته ای که از لیگ نونهالان گذشته در 11 بازی کلین شیت نموده و دوست دارد در آینده دروازه بان استقلال گردد.

حرف باقیمانده ای دارید؟

حالا که کشورمان در تحریم بسر می برد و ورود ارز به ایران با سختی انجام می گردد چرا اینقدر اصرار هست تا بازیکن و مربی خارجی به ایران بیاوریم؟ مگر ما خودمان مربی جوان و بازیکنان با استعداد کم داریم؟ توقعم از مسئولان رده بالای فوتبال این است که به مربیان و بازیکنان جوان بیشتر بها داده گردد. شاید این صحبت کلیشه ای باشد ولی معتقدم به جای به خدمت گیری بازیکنان و مربیان خارجی که حتی در حد متوسط هم نیستند و فقط پول باشگاه ها را هدر می دهند می توان با اعتماد کردن به نیروهای جوان و با انگیزه داخلی زمینه پیشرفت تیم های باشگاهی و در نهایت تیم ملی را فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 91

به "شکوری: استقلال هم می تواند در قهرمانی هت تریک کند ، نساجی حریف سرسختی برای استراماچونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکوری: استقلال هم می تواند در قهرمانی هت تریک کند ، نساجی حریف سرسختی برای استراماچونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید