عباسی: باید چراغ مکتب اقتصادی که دولت به آن معتقد است روشن شود

به گزارش مجله فناوری، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید چراغ مکتب اقتصادی که تیم اقتصادی دولت سیزدهم به آن معتقد هستند روشن گردد و هر کدام از بخش های اقتصادی اعلام کنند چه برنامه ای را دنبال کرده و در انتها دولت هم چه دستاوردی را به کشور تحویل می دهند.

عباسی: باید چراغ مکتب اقتصادی که دولت به آن معتقد است روشن شود

فریدون عباسی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به مهم ترین اولویت هایی که در دولت سیزدهم باید دنبال شود، خاطرنشان کرد: مسئله اشتغال یکی از اولویت هایی است که مردم به آن فکر می کنند. امروز در هر خانه ای تعداد زیادی افراد بیکار هستند به خصوص از قشر تحصیل کرده. این افراد دارای تحصیلات مختلفی هستند از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری داریم که در دانشگاه های مختلف تحصیل کردند اما جامعه متناسب با تخصص این افراد برای آنان کار ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر علاوه بر اینکه برای این افراد کار وجود ندارد، تسهیلاتی هم در اختیار این افراد برای اشتغال زایی قرار نمی گیرد. متاسفانه شرایطی هم فراهم نشده که این افراد بتوانند برای خود شغل به وجود آورند. وام هایی که برای خود اشتغال زایی هم در نظر گرفته شده هم دارای بروکراسی بوده و هم کفایت نمی کند. پیشنهاد بنده این است تا مراکزی ایجاد شود تا دولت به آن ها اطمینان کرده و تسهیلات را در اختیار این مراکز قرار دهد تا با توجه به نیازهای کشور اشتغال زایی کنند.

کننده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی شرح داد: انتظار می رود دولت در حوزه کسب و کار سرمایه گذاری کند و افراد به کار گرفته شوند و سپس پس از کسب دانش لازم به صورت بخش خصوصی رهاسازی شوند. یعنی دولت خدمات کسب و کار ارائه کند. پس مسئله اشتغال اولین مسئله ای است که دولت باید به آن توجه داشته باشد. مسئله دیگری که دولت باید به آن توجه داشته باشد بحث آسفالت و قیر است. مدت ها است که مردم به ویژه در روستاها چشم به انتظار آسفالت راه ها و کوچه ها هستند. دولت باید به صورت انقلابی و قاطع تصمیم گرفته و معین کند تا چند میلیون قیر به صورت رایگان برای اجرای این امر در اختیار وزارت نفت قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: خود راه اندازی نهضت آسفالت راه ها در کشور سبب اشتغال زایی خواهد شد. از سوی دیگر امیدواری در مردم در پی یک فعالیت عمرانی در کشور ایجاد خواهد شد. مسئله بعدی پروژه های نیمه تمام کشور است. خیلی از پروژه ها در کشور کلید خورده و اکنون باید تمام شود. به خصوص پروژه هایی که دچار عقب ماندگی زیادی هستند نه پروژه هایی که بیش از 70 درصد پیشرفت داشتند. چرا که این پروژه ها تا حالا از هر روشی از پول های کشور استفاده کردند اما برخی دیگر جلوی پیشرفت شان گرفته شده است. به خصوص پروژه های حوزه سلامت کشور نظیر بیمارستان ها. اما در یکسری از شهرستان ها به دلیل اینکه برخوردار بودند یا افرادی را در دستگاه های مختلف داشتند توانستند پروژه های خود را پیش ببرند.

رئیس پیشین کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: باید به منطقه ها کم برخوردار کشور توجه ویژه شود تا مردم هم خوش بین باشند. مسئله بعدی مکتب اقتصادی است که دولت به آن معتقد است. ما می گوییم اقتصاد مقاومتی اما سوال بنده این است که وزیر اقتصاد، معاون اقتصادی رئیس جمهور، معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان برنامه بودجه به چه مکتبی معتقدند؟ آیا تفکر این تیم منسجم است و حالا برنامه اقتصادی دولت چیست؟ یعنی این چهار بخش اعلام کنند که ما یک برنامه اقتصادی داریم و از یک ماه دیگر شروع می کنیم و یک ماه مانده به پایان دولت چه دستاوردی را به کشور تحویل خواهیم داد.

وی افزود: اگر ما از یک نظریه اقتصادی معین پیروی نکرده و برنامه اقتصادی منسجمی تهیه نکنیم اقتصاد خود را به صورت ملوک الطوایفی اداره خواهیم کرد. این مواردی است که دولت باید با اولویت به آن ها توجه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1290

به "عباسی: باید چراغ مکتب اقتصادی که دولت به آن معتقد است روشن شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباسی: باید چراغ مکتب اقتصادی که دولت به آن معتقد است روشن شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید