عدم پاسخگویی رئیس جمهور الجزایر به تماس های تلفنی ماکرون

به گزارش مجله فناوری، یک روزنامه فرانسوی از عدم پاسخگویی رئیس جمهور الجزایر به تماس های تلفنی ماکرون اطلاع داد.

عدم پاسخگویی رئیس جمهور الجزایر به تماس های تلفنی ماکرون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه فرانسوی اپینیون چاپ پاریس نوشت که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته جاری کوشش کرد تلفنی با عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر گفت وگو کند، اما این کوشش ها نتیجه ای نداشت.

به نوشته این روزنامه، ماکرون قصد داشت تلفنی با تبون گفت وگو نموده و وی را متقاعد کند تا در کنفرانس پاریس در لیبی که قرار است 12 نوامبر آینده در پاریس برگزار گردد، شرکت کند.

این روزنامه فرانسوی در ادامه نوشت که بعد از شکست ماکرون در برقراری ارتباط با رئیس جمهور الجزایر، ریاست جمهوری فرانسه به وسیله کانال های دیپلماتیک خود دعوت نامه رسمی را برای رئیس جمهور الجزایر ارسال نموده است.

بر اساس این گزارش، ماکرون کوشش می نماید که بعد از اظهارات توهین آمیزش علیه الجزایر و مسئولان این کشور، روابط خود با رئیس جمهور الجزایر را بهبود ببخشد.

ماکرون سه شنبه ضمن عذرخواهی درباره اختلافات و سوء تفاهم های پیش آمده، تاکید نمود که به ملت الجزایر و تاریخ این کشور احترام می گذارد.

رئیس جمهور فرانسه اخیرا ضمن زیر سؤال بردن وجود ملت الجزائر پیش از استعمار فرانسه گفته بود که نظام سیاسی و نظامی الجزائر، تاریخ استعمارگری فرانسه در الجزائر را براساس نفرت از فرانسه بازنویسی نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1390

به "عدم پاسخگویی رئیس جمهور الجزایر به تماس های تلفنی ماکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم پاسخگویی رئیس جمهور الجزایر به تماس های تلفنی ماکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید