عرق گیاهی اصل میمند را از کجا تهیه کنیم ؟

به گزارش مجله فناوری، استان فارس با داشتن پوشش گیاهی بسیار ناب یکی از قطب های اصلی فراوری عرقیات باکیفیت گیاهی است. در این میان شهرستان میمند پرچمدار فراوری این نوع عرقیات می باشد که نمونه شاخص آن در فراوری گلاب مشهود است. عرقیات و نوشیدنی ­های گیاهی به علت دارا بودن خواص و ویژگی­ های دارویی از قرن­ ها پیش برای درمان بیماری­ ها مورد استفاده قرار می­ گرفتند و امروزه نیز از جمله نوشیدنی­ های پرطرفداری هستند که با هدف پیشگیری، حفظ تندرستی و درمان انواع بیمای­ ها مصرف می­ شوند با این تفاوت که دسترسی به آن راحت تر از گذشته بوده و مصرف­ نمایندگان با آگاهی کامل از خواص آنها می­ توانند عرقیات گیاهی مورد احتیاج خود را خریداری نمایند.

عرق گیاهی اصل میمند را از کجا تهیه کنیم ؟

لازم بذکر است گرچه گفته می­ شود که این محصولات بی­ ضرر هستند اما این موضوع در شرایطی صحیح می ­باشد که به یکسری از نکات توجه شود از جمله می ­توان به تاریخ مصرف عرق گیاهی، شرایط نگهداری، کیفیت، اندازه مصرف و… اشاره داشت. گیاهان دارویی که به دو روش سنتی و صنعتی طی فرایند خاصی عرق­ گیری می­ شوند از آنجایی که مصرف خوراکی دارند چنانچه از کیفیت لازم برخوردار نباشند و به روش اصولی تهیه نشوند و یا حاوی باکتری ­های بیماری­ زا باشند باعث ایجاد بیماری برای مصرف­ نمایندگان خواهند شد. از این­ رو توصیه می­ شود انواع عرق گیاهی را از فروشگاه های معتبر یعنی هیرودنا بخرید.

خرید عرق اصل

کشور ایران بدلیل شرایط اقلیمی، طیف وسیعی از گیاهان دارویی از قبیل بادرنجبویه، آویشن، بابونه، کاسنی و… را در خود جای داده که بخاطر خواص ضدالتهابی، ضدمیکروبی و دیگر ویژگی ­ها از آنها بعنوان دارو و درمان بیماری ­ها، عرق ­گیری می­ کند. برای اینکار از روش ­های تقطیر استفاده می­ نمایند و برای اینکه دارای کیفیت بهتری باشند دوبار تقطیر می­ نمایند. اما برای تهیه عرق اصل قبل از عمل تقطیر باید عمل جداسازی و پاکسازی به منظور برداشتن یا حذف خاروخاشاک، چوب و گیاهان زائد صورت گیرد تا مواد سمی همانند متانول الکلی و آلودگی ­های دیگر وارد محصول نهایی نشود.

بعلاوه برای تهیه عرق گیاهی، کارخانجات و فراورینمایندگان معتبر برای اینکه عرقیات را به شکل خالص و بدون مواد آلوده­ نماینده بدست مصرف ­نماینده برسانند بعد از پاکسازی، عمل شستشو را با دقت انجام می­ دهند و بعد از اتمام مراحل عرق­گیری آنها را در بسته ­بندی مناسب روانه بازار می ­نمایند. این در حالی است که بعضی فراورینمایندگان بجای استفاده از روش تقطیر برای تهیه عرق گیاهی از روش جوشاندن گیاهان استفاده می ­نمایند که در اینصورت محصول بدست آمده عرق اصل محسوب نمی ­شود و ممکن است باعث التهاب­ های گوارشی و عفونت در مصرف ­نمایندگان شود.

یکی دیگر از انواع تقلب­ هایی که ممکن است به وسیله بعضی افراد صورت گیرد مخلوط کردن اسانس گیاهی یا شیمیایی و آب با یکدیگر و فروختن آن بجای عرق گیاهی است. اسانس ­های گیاهی گرچه مشکل جدی را برای مصرف­ نمایندگان به همراه ندارند اما تأثیرات درمانی عرق گیاهی را ندارند در حالیکه اسانس­ های شیمیایی عوارضی همانند آلرژی، حساسیت پوستی و… را بدنبال دارند. بنابراین بهتر است برای خرید عرق اصل گیاهی به فروشگاه ­های معتبر اطمینان کنیم زیرا تشخیص آن برای بسیاری از مصرف ­نمایندگان سخت می­ باشد. بعلاوه خریداران باید به رنگ، تاریخ مصرف محصول و آرم استاندارد عرقیات گیاهی توجه نمایند هرچند که مراکز فروش معتبر بدلیل اهمیت دادن به سلامت مشتریان و اعتباری که در نزد آنها دارند به فروش چنین محصولاتی نمی ­پردازند. در ادامه به معرفی بعضی از محصولات گیاهی پرمصرف به وسیله یکی از مراکز فروش معتبر یعنی هیرودنا می­ پردازیم.

خرید عرق هیرودنا

همانطور که گفتیم عرقیات گیاهی در انواع مختلف و با خواص طبی متنوع فراوری و بدست مصرف­ نمایندگان می ­رسد. لازم بذکر است همه افراد نمی ­توانند از اینگونه محصولات استفاده نمایند زیرا شرایط فیزیکی و طبع افراد با یکدیگر فرق دارد. بنابراین در زمان خرید عرقیات گیاهی علاوه بر اصل بودن، به خواص و اثرات دارویی آن محصول توجه کنید و اینکه شما دارای چه نوع طبعی هستید. بعلاوه می ­توانید با پزشکان طب سنتی هم در این باره مشورت کنید تا شما را برای خرید عرق گیاهی هدایت نمایند. هیرودنا یکی از فروشگاه های اینترنتی در این زمینه است که بصورت تخصصی محصولات متنوعی را بصورت اصل عرضه می ­کند.

عرقیات گلاب یکی از پرمصرف­ ترین و شناخته­ ترین محصولاتی است که از قدیم استفاده از آن مرسوم بود. این محصول دارای خواصی همانند کاهش استرس، تسکین ­دهنده دردهای قاعدگی، نشاط آور، تقویت ­نماینده مغز و اعصاب، بهبود سردرد، شفافیت پوست، پیشگیری و درمان عفونت و… می ­باشد. اگر قصد خرید عرق هیرودنا را داشته باشید می ­توانید این محصول را بصورت اصل دو آتیشه با بسته­ بندی شیک بخرید.

عرق آویشن اصل از دیگر محصولاتی است که به وسیله فروشگاه هیرودنا عرضه می­ شود و برای درمان سرفه، تقویت سیستم ایمنی، بهبود فعالیت مغز، کاهش دردهای قاعدگی، تسکین ناراحتی­ های معده، کاهش و التیام جوش صورت و… مورد مصرف قرار می­ گیرد.

یکی دیگر از عرق گیاهی که می­ توانید در این فروشگاه آن را تهیه کنید عرق نسترن است. این محصول دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و بازسازی سلول­ های پوست، تقویت سیستم ایمنی، بهبود التهاب و درد، درمان ناراحتی­ های معده، تقویت قلب، تقویت اعصاب، درمان سرماخوردگی، جلوگیری از سرطان و… می­ باشد.

سخن پایانی

برای خرید عرق گیاهی اصل میمند از فروشگاه اینترنتی هیرودنا می­ توانید به سایت https://herodena.com مراجعه نموده و با جستجوی محصول موردنظر در سایت یا در قسمت دسته­ بندی محصولات، ضمن خواندن مشخصات و ویژگی­ های هر محصول در صورت تمایل آن را به فهرست خرید خود اضافه کنید. از جمله ویژگی­ های این فروشگاه می ­توان به دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک، ارائه محصولات اصل، مشاوره آنلاین، یک دهه فعالیت تخصصی، بسته­بندی صحیح سفارشات و ارسال رایگان برای خریدهای بالاتر از 350 هزار تومان اشاره نمود.

منبع: مجله سفر
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1588

به "عرق گیاهی اصل میمند را از کجا تهیه کنیم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرق گیاهی اصل میمند را از کجا تهیه کنیم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید