غذاهای ضد سرطان

به گزارش مجله فناوری، یک باور پزشکی قدرتمند وجود دارد: به طور کامل یک سوم از مرگ های ناشی از تمام سرطان ها با تغییرات رفتاری در زندگی و اتخاذ رژیم غذایی مفید قابل پیشگیری است.

غذاهای ضد سرطان

برای مبارزه با سرطان چه بخوریم

آیا میتوان با تغذیه مناسب به جنگ بیماری سرطان رفت؟

زمانی که صحبت از بیماری های ترسناک به میان می آید، سرطان در بالاترین قسمت فهرست قرار گرفته است. رشد کنترل نشده سلول ها به عنوان سرطان شناخته شده و بیش از 8 میلیون نفر در سرتاسر دنیا به این بیماری مبتلا هستند. انتظار می رود این عدد تا سال 2030 به 13 میلیون نفر برسد. حالا این آمار هشدار دهنده را با این حقیقت پزشکی قدرتمند مقایسه کنید: یک سوم از مرگ و میرهای مرتبط با سرطان به خاطر خطرات رفتاری و غذایی است.

در ادامه با مواد غذایی آشنا می شوید که پتانسیل مبارزه با سرطان را دارند.

حبوبات
یک پیمانه از حبوبات تقریبا 13 گرم فیبر فراهم می نماید. همین اندازه قادر است نیمی از احتیاج روزانه شما به فیبر را تامین نماید. این مواد بعلاوه سرشار از پروتئین (تقریبا 15 گرم به ازای هر پیمانه) و مواد مغذی کلیدی همانند پتاسیم و مهمیم هستند. لوبیای قرمز و چیتی دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی هستند. لوبیای سیاه هم می تواند انتخاب عالی برای شما باشد.
شیر
شیر گاو منبع عالی از کلسیم و ویتامین D است. سعی کنید از شیر طبیعی بهره ببرید که امگا 3 بیشتری دارد. بر اساس مطالعات اجرا شده مصرف شیر می تواند سلامت قلب را تضمین می نماید. اگر دوست ندارید از شیر گاو بهره ببرید، شیرهای گیاهی هم مزایای بسیاری فراهم می نماید.شیر سویا هم منبع خوبی از پروتئین است.
هویج
هویج اغلب با سلامت چشم مرتبط است اما اگر دقیق تر به این موضوع نگاه کنید متوجه خواهید شد که هویج دارای مزایای بسیاری برای سلامتی است. یک پیمانه هویج خرد شده خام حاوی 52 کالری و تقریبا 12 گرم کربوهیدرات است.تنها نصف پیمانه از کربوهیدرات ها از شکر طبیعی تشکیل شده اند. قندی که در هویج یافت می گردد معمولا سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است.
عسل
عسل دارای خواص درمانی شگفت انگیزی است. مطالعات اجرا شده نشان می دهد که مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری سرپر از عسل می تواند حافظه را در زنان یائسه بهبود ببخشد.
کلم
کلم بنفش حاوی پلی فنول است. پلی فنول یک آنتی اکسیدان قوی است که التهاب بدن را کاهش می دهد. کلم ترش هم یک غذای تخمیری است و پروبیوتیک بالایی دارد. به همین دلیل می تواند سلامتی روده را افزایش دهد.
سیب
یک مطالعه ایتالیایی نشان می دهد که مصرف یک یا چند عدد سیب تازه در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. علاوه بر این، خطر کاهش یافته سرطان های زیر هم مشاهده شده است:

حفره دهان و حلق (18٪) ، مری (22٪) ، روده بزرگ (30٪) ، حنجره (41٪) ، پستان (24٪) ، تخمدان (24٪) و پروستات (7٪).

شیرین بیان
ریشه شیرین بیان به عنوان یک شیرین نماینده مورد استفاده قرار می گرفت اما تاثیرات درمانی آن به خاطر وجود اﺳﻴﺪ ﮔﻠﻴﺴﺮﻳﺰﻳﻚ است. این اسید دارای اثر محافظت نمایندگی قوی از کبد می باشد. شیرین بیان خاصیت ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد سرطانی است.
جوی دوسر
غلات کامل همانند جوی دوسر می تواند LDL یا کلسترول بد خون را پایین بیاورد. این خاصیت به خاطر وجود فیبر و آنتی اکسیدان ها در جوی دوسر است. این ماده بعلاوه می تواند با التهابات بدن مبارزه کند.
بلوبری
بلوبری به خاطر اینکه سرشار از آنتی اکسیدان ، ویتامین و فیبر است همواره مورد توجه متخصصان قرار می گیرد. مطالعات اخیر نشان می دهد که این ماده به کاهش طبیعی فشار خون یاری می نمایند.
کدوی خاردار
کدوی خاردار یا گگ یکی از موادی است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد. این میوه خاصیت ضد سرطانی دارد زیرا دارای کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی است. در حالیکه کدوی خاردار بسیار سخت پیدا می گردد اما می توان آن را به صورت آنلاین سفارش داد.(شاید در ایران امکانش هنوز فراهم نباشه!)
ریحان
مطالعات اجرا شده بر روی حیوانات نشان می دهد که ریحان برای کاهش استرس بسیار مفید است. این گیاه با افزایش آدرنالین و نورآدرنالین و کاهش سطح سروتونین باعث کاهش استرس می گردد. بعلاوه مطالعات اولیه نشان داده است که ریحان ممکن است به افرادی که دارای دیابت نوع 2 هستند یاری کند.
سیر
یک متا بررسی اجرا شده در سال 2015 نشان می دهد که مصرف سیر می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد.
آووکادو
مطالعات اجرا شده نشان می دهد که آووکادو برای مبارزه با سرطان بسیار مفید است. اووکاتین B موجود در آووکادو که یک مشتق لیپیدی است، می تواند در کشتن سلول های سرطانی مفید باشد.
قهوه
خبر خوب برای افرادی که عاشق قهوه هستند این است که مطالعات اجرا شده نشان می دهد مصرف قهوه از بدن در برابر سرطان کبد مراقبت می نماید.
کلم بروکلی
کلم بروکلی اغلب به عنوان یکی از سالم ترین مواد غذایی شناخته شده است. این گیاه مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد. تنها یک پیمانه از آن حاوی 10 گرم فیبر؛ 116 درصد ویتامین K و 135 درصد از ویتامین C مورد احتیاج بدن است.

منبع: سایت مجله سلامت

منبع: راسخون
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1354

به "غذاهای ضد سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای ضد سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید