نمایشی شاد و مفرح برای بچه ها و خانواده ها در ایام دهه فجر

به گزارش مجله فناوری، خبرنگاران/قم کارگردان نمایش بالتازار از اجرای این نمایش از 10 تا 25 بهمن ماه در خانه نمایش قم اطلاع داد.

نمایشی شاد و مفرح برای بچه ها و خانواده ها در ایام دهه فجر

مرتضی عقیقی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای نمایش بالتازار مطرح نمود: این نمایش به صورت عروسکی و شاد و موزیکال ویژه بچه ها و خانواده ها فراوری شده که 10 تا 25 بهمن ماه به روی صحنه می رود، داستان این نمایش برگرفته از نمایش بالتازار نوشته محسن پورقاسمی است که نکات آموزنده را در قالب فضایی شاد به مخاطبان خود ارائه می نماید.

وی با اشاره به بازیگران این نمایش اعلام کرد: محمدرضا بهروز (عمو بهروز برنامه های کودک صدا و سیما)، رزانا گرامی، سمیرا منزه، سجاد رضایی، الهام محمودی، محمدرضا عموئی و تعیین حیدری در این نمایش نقش آفرینی می نمایند.

کارگردان نمایش بالتازار با بیان اینکه علاقه و اقتضائات مخاطبان به ویژه مخاطب کودک و نوجوان در این نمایش در نظر گرفته شده است گفت: موسیقی کار به طور کامل با نگاه به بچه ها فراوری شده و همچنین سعی شده به مخاطب بزرگسال نیز توجه گردد، ارتباط گیری کودک با عناصر، اجزای دکور و لباس ها از دیگر مواردی است که در این نمایش در نظر گرفته شده است.

عقیقی بخش عروسکی نمایش را نقطه قوت این نمایش ذکر نموده و افزود: تکنیک های مختلف عروسک گردانی در این نمایش اجرا شده که شامل انواع عروسک های غول پیکر، انگشتی و نخی است.

وی تماشای مستقیم نمایش در تهران و همدان و همچنین فیلم های نمایشی را در کسب تجربه فراوری این نمایش مهم دانست و افزود: روحیه بچه ها بر این اساس است که با عروسک ارتباط قوی برقرار می نمایند بنابراین در اجرای این نمایش از عروسک ها بسیار استفاده شده است.

عقیقی اظهار کرد: تمرین این نمایش و باز نویسی متن آن از دو ماه پیش شروع شد و با بهره مندی از نظر اساتید سعی شد که علاوه بر جذابیت و ارائه نکات آموزنده و اخلاقی به بچه ها برای بزرگسالان نیز شادی بخش باشد.

وی با اشاره به بازیگران این نمایش با تجربیات بسیار ارزشمند گفت: محمدرضا بهروز عزیز به عنوان مجری برنامه های کودک صدا و سیما در این نمایش نقش آفرینی دارد که ارتباط با تماشاگران را بر عهده گرفته است، سایر بازیگران خانم و آقا نیز با توجه به تجربه کارهای کودک انتخاب شدند و همچنین از بازی دهندگان عروسک نیز در استان استفاده کردیم.

نمایش بالتازار 10 تا 25 بهمن ماه از ساعت 17:30 در خانه نمایش واقع در بلوار الغدیر به روی صحنه می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 288

به "نمایشی شاد و مفرح برای بچه ها و خانواده ها در ایام دهه فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشی شاد و مفرح برای بچه ها و خانواده ها در ایام دهه فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید