واکنش عربستان به مذاکرات برجامی وین

به گزارش مجله فناوری، خبرنگاران : یک مقام دیپلماتیک عربستان بیان کرد هرگونه توافق هسته ای باید نقطه آغازی برای مذاکرات گسترده تر باشد.

واکنش عربستان به مذاکرات برجامی وین

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، یک دیپلمات برجسته سعودی بیان کرد عربستان معتقد است هر گونه توافق هسته ای احتاقتصادی میان ایران و قدرت های جهانی باید نقطه شروعی باشد تا مذاکراتی گسترده تر به منظور در بر دریافت تمامی کشور های منطقه شروع گردد.

رائد قرملی مدیر اداره برنامه ریزی سیاست خارجی عربستان امروز، چهارشنبه به خبرگزاری رویترز گفت: ریاض در حال مشورت با کشور های 5+1 در مورد مذاکرات جاری میان این کشور ها با ایران در وین در مورد احیای است.

این دیپلمات سعودی در ادامه مدعی شد هر توافقی با ایران که به شکلی فعالانه به نگرانی های مشروع کشور های منطقه نپردازد، به موفقیت نخواهد رسید. او در ادامه ادعا های خود گفت: حداقل ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم هرگونه منابع اقتصادی که به موجب توافق هسته ای برای تهران فراهم گردد، برای بی ثبات سازی منطقه بکار گرفته نخواهد شد.

این مقام سعودی همچنین احتمال داد که امکان دارد توافق هسته ای شروع شده و پس از آن به قالبی گسترده تر که شامل کشور های منطقه باشد، به منظور آنالیز نگرانی های دیگر به شکلی مثبت منتقل گردد. او گفت: تصمیم داریم آنچه در توانمان است را انجام داده تا توافق هسته ای نقطه شروعین بوده و نه آنکه پایانی بر این فرایند باشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1099

به "واکنش عربستان به مذاکرات برجامی وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عربستان به مذاکرات برجامی وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید