وقوع بارندگی، توفان و سیلاب، امروز و فردا در بسیاری از منطقه ها کشور

به گزارش مجله فناوری، سازمان هواشناسی گفت امروز و فردا در بسیاری از منطقه ها کشور شاهد تشدید بارندگی، باد شدید، رعدوبرق و سیلاب خواهیم بود.

وقوع بارندگی، توفان و سیلاب، امروز و فردا در بسیاری از منطقه ها کشور

طبق اعلام مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، امروز و فردا شاهد تشدید بارش، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، آب گرفتگی معابر، احتمال تگرگ و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در بعضی منطقه ها کشور خواهیم بود.

احد وظیفه، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اضافه نمود:

امروز سه شنبه این شرایط در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، ایلام و قزوین و فردا چهارشنبه در شرق کردستان، نیمه شرقی کرمانشاه، نیمه جنوبی زنجان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، البرز، تهران، شمال چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی بوشهر و غرب فارس پیش بینی شده است.

بارش رگباری همراه با رعدوبرق در مدت کوتاه منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در منطقه ها مستعد شامل رودخانه های فصلی می گردد؛ لذا توصیه می گردد ضمن رعایت نکات ایمنی از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در منطقه ها یاد شده خودداری گردد.

وظیفه تأکید کرد:

امروز و فردا در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران وزش باد شدید بوده و انتظار می رود در بعضی منطقه ها بخصوص در اردبیل و گیلان، میانه سرعت باد بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت و سرعت لحظه ای باد به بیش از 80 کیلومتر بر ساعت برسد. این شرایط با شدت کمتر بعدازظهر روز چهارشنبه برای بعضی نقاط استان های قزوین، مرکزی، البرز، تهران، قم و سمنان نیز پیش بینی می گردد؛ بنابراین توصیه می گردد برای جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات لازم به عمل آید.

وی اضافه نمود:

امروز در خوزستان و روز پنجشنبه در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می گردد که می تواند موجب خیزش گردوخاک در منطقه و کاهش کیفیت هوا و دید افقی گردد. بعلاوه روز چهارشنبه و پنجشنبه به سبب وزش باد شدید خلیج فارس به ویژه سواحل بوشهر و روز پنجشنبه تنگه هرمز مواج پیش بینی می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1463

به "وقوع بارندگی، توفان و سیلاب، امروز و فردا در بسیاری از منطقه ها کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع بارندگی، توفان و سیلاب، امروز و فردا در بسیاری از منطقه ها کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید