پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای تهران برای مهار کرونا و آلودگی هوا

به گزارش مجله فناوری، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آمار روزانه فوتی های کرونا در تهران نزدیک 150 نفر شده است، توصیه کرد که باید به فکر تعطیلی کامل دو هفته ای تهران و بعضی کلانشهرها باشیم و اگر اینکار را نکنیم به نظر می رسد نتوانیم از پس موج سوم بربیایم.

پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای تهران برای مهار کرونا و آلودگی هوا

به گزارش خبرنگاران، محسن هاشمی پیش از شروع جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هنوز کرونا در صدر اخبار است چراکه به صورت طوفانی عمل می نماید و با اینکه در بعضی از کشورها صحبت از موج دوم است اما در کشور ما شاهد شیوع موج سوم هستیم.

وی اضافه نمود که متاسفانه شرایط در کشور خوب نیست و فوتی ها در کشور نزدیک به 300 نفر و تعداد مبتلایان به حدود 5000 نفر رسیده است و در تهران نیز این عدد به 150 فوتی نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که باید اقدامات ویژه تری از آنچه تا به امروز از سوی ستادکلی اتخاذ شده، انجام گردد اضافه نمود: این جور عملکرد و برنامه ریزی به نظر می رسد جواب نداده و توصیه این است که به فکر تعطیلی کامل دو هفته ای نه بعضی صنوف در تهران و بعضی کلانشهرها باشیم و اگر اینکار را نکنیم به نظر می رسد نتوانیم از پس موج سوم بربیایم.

هاشمی با بیان اینکه در فصل پاییز قرار داریم و تردد خودروها باعث آلودگی هوا می گردد که تاثیر جدی بر ایمنیو سلامت گروه های مختلف دارد به گرانی و دغدغه معیشت و بهداشت روان مردم اشاره نمود و گفت: متاسفانه مردم هم استرس گرانی دارند و هم امکان تغذیه مناسب ندارند و حالا هم الودگی هوا تشدید شده و در کنارش هم کرونا هست.

وی با اشاره به اختلاف نظرهای سیاسی و با بیان این که وقتی روزنامه و سایت ها را چک میکنیم می بینیم دائم به هم متلک پراکنی بیهود می نمایند گفت: فکر میکنیم این متلک ها بچه گانه است و باید فکر اساسی نمایند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه حداقل تعطیل نمایند تا مردم کرونا نگیرند، در خصوص آلودگی هوا اضافه نمود: ما در آبان ماه در پی شیوع آلودگی هوا طرح ترافیک را تشدید و آن را از درب خانه اجرا می کردیم و حالا هم باید این کار را مجددا انجام داد و اگر تعطیل گردد حمل ونقل عمومی خلوت می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 773

به "پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای تهران برای مهار کرونا و آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای تهران برای مهار کرونا و آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید