چسب های پلیمری ایران ساخت صادر شد

به گزارش مجله فناوری، امروزه با رشد فناوری، چسب های پلیمری جایگزین سایر منابع اتصال دهنده شده اند؛ میزان مصرف چسب در صنایع مختلف در دنیا رو به رشد است.

چسب های پلیمری ایران ساخت صادر شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان در کشور به دانش تولید چسب های پلیمری دست پیدا کرده است.

چسب در اکثر صنایع مانند صنعت بسته بندی انواع محصولات غذایی و دارویی، صنعت ساختمان سازی و خودرو سازی و هم چنین در صنعت پزشکی کاربرد گسترده ای دارد.

مهدی نجار دیسفانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی بسپار گستر آریا درباره ویژگی چسب های تولیدی این شرکت، گفت: چسب های بسته بندی لومیناک دارای کاربردی وسیع جهت بسته بندی انواع کارتن، جعبه دستمال کاغذی، نی چسبان، جعبه های متالایز و ... است.

وی افزود: از ویژگی های منحصر بفرد چسب های بسته بندی لومیناک می توان به چسبندگی فوق العاده، شفافیت، زمان تثبیت پایین و انعطاف پذیری آن اشاره کرد.

این فعال فناور همچنین درباره چسب های گرما ذوب مورد استفاده در صنعت چوب، گفت: این چسب به طور گسترده ای در انواع دستگاه های لبه چسبان جهت چسباندن نوار لبه های چوبی و PVC به صفحات MDF، نئوپان و غیره استفاده می شود.

به گفته نجار دیسفانی، چسب های گرانول و قالبی لومیناک با گریدهای مختلف دارای قدرت چسبندگی بالا متناسب با انواع دستگاه های لبه چسبان در این شرکت تولید شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی بسپار گستر آریا اظهار داشت: محصولات این شرکت به کشورهای عراق، افغانستان و گرجستان صادر شده است.

وی ادامه داد: به طور متوسط قیمت محصول این شرکت در مقایسه با نمونه ساخته شده کشور ترکیه 10 درصد و در مقایسه با محصول ساخت کشور آلمان 25 تا 30 درصد ارزان تر است.

نجار دیسفانی درباره میزان اشتغال زایی که شده است، گفت: این شرکت توانسته به صورت مستقیم برای 38 نفر و به صوت غیرمستقیم برای 120 نفر شغل ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی بسپار گستر آریا تاکید کرد: این شرکت ظرفیت بالایی برای گسترش تولیدات و همچنین محصولات جدید دارد که امیدوار هستیم با کمک مسئولین این مهم تحقق پیدا کند.

این فعال فناور ادامه داد: در برخی صنایع، نیاز به این گونه محصولات از طریق واردات برطرف می شود که لازم است مسئولین در کشور با حمایت های تسهیلاتی از بخش تحقیق و توسعه شرکت های دانش بنیان شرایطی را فراهم کنند که این شرکت ها بتوانند به دانش و فناوری مورد نیاز برای تولید محصول جدید دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 127

به "چسب های پلیمری ایران ساخت صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چسب های پلیمری ایران ساخت صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید