تور چین: چین: از تقابل با آمریکا هراسی نداریم، تایوان به خانه باز می شود

به گزارش مجله فناوری، وزیر خارجه چین با تاکید بر آمادگی این کشور برای تقابل با آمریکا، تایوان را به فرد سرگردانی تشبیه کرد که در نهایت به خانه بازخواهد گشت.

تور چین: چین: از تقابل با آمریکا هراسی نداریم، تایوان به خانه باز می شود

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ یی، وزیر خارجه چین در جریان یک سخنرانی امروز (دوشنبه) اظهار داشت که چین از تقابل با آمریکا هراسی ندارد اما درصورت سودمند بودن همکاری برای هر دو طرف و مثبت بودن رقابت، از این موضوع استقبال می نماید.

وی در جریان این سخنرانی که در سایت وزارت خارجه چین به آن اشاره شده گفت که مسائل ایجاد شده در روابط آمریکا و چین به علت قضاوت های نادرست راهبردی از سوی طرف آمریکایی ایجاد شده است.

وزیر خارجه چین در بخش دیگری از صحبت های خود تایوان را همانند یک فرد سرگردان معرفی کرد که در نهایت به خانه بازخواهد گشت و نه یک مهره شطرنج که با آن بازی گردد. وانگ یی تاکید نمود که چین مصمم به بازگرداندن این جزیره تحت کنترل چین است.

وزیر خارجه چین گفت که علت تنش های اخیر کوشش دولت تایوان برای اتکا به آمریکا به منظور استقلال است و اینکه آمریکا و کشورهای دیگر سعی در استفاده از تایوان برای کنترل چین دارند.

وانگ یی تاکید نمود که چنین اقداماتی باعث تغییر شرایط و تحت تاثیر قرار گرفتن صلح در تنگه تایوان شده و اتفاق نظر جامعه بین الملل و هنجاری های بنیادی روابط بین الملل را نقض می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1471

به "تور چین: چین: از تقابل با آمریکا هراسی نداریم، تایوان به خانه باز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: چین: از تقابل با آمریکا هراسی نداریم، تایوان به خانه باز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید