کیت های تشخیص کرونای ایرانی روانه بازار می گردد

به گزارش مجله فناوری، تشخیص، مهم ترین و راه ورود به درمان بیماری کرونا است. یاری دریافت از کیت های تشخیصی به پزشکان یاری نموده است تا بیماران مبتلا به این ویروس را شناسایی نمایند. این شد که متخصصان داخلی به حوزه ساخت کیت های تشخیصی ورود نمایند.

کیت های تشخیص کرونای ایرانی روانه بازار می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشخیص، مهم ترین و راه ورود به درمان بیماری کرونا است. یاری دریافت از کیت های تشخیصی به پزشکان یاری نموده است تا بیماران مبتلا به این ویروس را شناسایی نمایند. این شد که متخصصان داخلی آستین بالا بزنند و به حوزه ساخت کیت های تشخیصی ورود نمایند.

در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونا توسط کیت های تشخیصی که در قالب مساعدت و خرید به وسیله سازمان بهداشت جهانی، کشور چین و یونیسف وارد ایران شده اند شناسایی می شوند؛ اما ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار فراخوانی از دانش بنیان های توانمند دعوت کرد تا به حوزه ساخت این کیت ها ورود نمایند.

پس از انتشار این فراخوان، تعداد بالایی از دانش بنیان ها برای ساخت این کیت ها اعلام آمادگی کردند. 50 شرکت داوطلب شدند که بعد از آنالیز ها پنج شرکت برای ساخت این کیت ها انتخاب و قرارداد با آنها منعقد شد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام مطلب فوق، گفت: تا فروردین ماه سال آینده این کیت های تشخیصی ایرانی روانه بازار می گردد.

به گفته وی، کیت های وارد شده تا دو ماه آینده کافی هستند اما بعد از این مدت با کمبود کیت های تشخیص کرونا روبرو خواهیم شد. به همین دلیل با یاری توانمندی های داخلی این احتیاج را مرتفع می کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 345

به "کیت های تشخیص کرونای ایرانی روانه بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت های تشخیص کرونای ایرانی روانه بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید