60 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

به گزارش مجله فناوری، رئیس سازمان چای از پرداخت 60 درصد مطالبات چایکاران به مبلغ 146 میلیارد تومان خبر داد.

60 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

حبیب جهان ساز رئیس سازمان برگ چای در گفت و گو با خبرنگار ، از برداشت چین دوم برگ سبز چای از اواخر ماه خبر داد و گفت: بنابرآخرین آمار 54 هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 240 میلیارد تومان از چایکاران 2 استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی از پرداخت 60 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و اضافه کرد: تا به امروز 146 میلیارد تومان از مطالبات پرداخت و مابقی به مرور به حساب چایکاران واریز می شود.

به گفته جهان ساز، 87 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و 13 درصد درجه 2 است.

رئیس سازمان چای ادامه داد: از مجموع 54 هزار تن برگ سبز چای خریداری شده 12 هزار و 200 تن چای خشک استحصال شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه با 160 کارخانه چای سازی قرارداد خرید منعقد کردیم، گفت: با توجه به نیمه های فصل خرید 47 کارخانه چای سازی مشغول خرید هستند که با رسیدن به اوج برداشت، تمام کارخانه ها وارد چرخه خرید می شوند.

جهان ساز درباره تاثیر شرایط اقلیمی بر تولید چای گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید چای از نظر کمی و کیفی، پیش بینی می شود که تا خاتمه فصل برداشت تولید چای خشک نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته باشد.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه امسال آمار دقیقی از میزان واردات چای در دسترس نیست، گفت: امسال در مجموع پیش بینی می شود که 30 هزار تن چای خشک تولید شود که در صورت تحقق این امر همانند سال گذشته 62 تا 63 هزار تن نیاز کشور از طریق واردات تامین خواهد شد.

این مقام مسئول بازگشت 500 هکتار باغات رها شده به چرخه تولید و اجرای عملیات به زراعی را از جمله عوامل تاثیر گذار در افزایش تولید برگ سبز چای برشمرد.

جهان ساز با اشاره به اینکه مسئله ای در فروش چای تولیدی نداریم، گفت: با توجه به افزایش تمایل افراد به مصرف چای ایرانی عاری از سموم، کارخانه ها مسئله ای در فروش ندارند.

رئیس سازمان چای در خاتمه از ثبات قیمت چای در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر حداقل قیمت هر کیلو چای ایرانی 15 هزار تا 20 هزار تومان و حداکثر 100 هزار تومان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 581

به "60 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید