ابراز بدبینی مجلس اروپا درباره آینده مذاکرات پسابرگزیت

به گزارش مجله فناوری، معاون رئیس مجلس اروپا با اشاره به بی اعتمادی بالا در طرفین مذاکرات پسابرگزیت درباره آینده این مذاکرات و دستیابی به توافقی در دوران گذار ابراز بدبینی کرد.

ابراز بدبینی مجلس اروپا درباره آینده مذاکرات پسابرگزیت

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، کاترینا بارلی، معاون رئیس مجلس اروپا درباره روابط آینده بین انگلیس و اتحادیه اروپا و آینده مذاکرات پسابرگزیت ابراز بدبینی نموده و تاکید نمود که بی اعتمادی ها بسیار بالا است. وی تاکید نمود: به عنوان مثال انگلیسی ها به توافقات صورت گرفته در دوران گذار هم پایبند نیستند.

بارلی که در تبادل نظر با یک رسانه غربی سخن می گفت توضیح داد که مذاکرات پیش نمی رود. در حالی که اتحادیه اروپا خواستار یک توافق عظیم است، اما انگلیسی ها به دنبال توافقی بسیار کوچک هستند.

این مقام اروپایی اعطای امتیازات یکجانبه به انگلیس در این مذاکرات را رد نموده وگفت: انگلیس نمی تواند دسترسی به بازار داخلی اروپا داشته باشد و در عین حال استانداردهای اروپایی درباره مسائل مربوط به حمایت از مشاغل، حمایت از مصرف کننده و حفاظت از محیط زیست را تضعیف کند و از این طریق امتیاز کسب کند. این به هیچ عنوان ممکن نیست.

بارلی همچنین گفت که فکر نمی کند انگلیس با تمدید دوران گذار پسا برگزیت موافقت کند و در عین حال این امر را غیر ممکن هم نمی داند.

بارلی همچنین از آنجایی که آمریکا به دلیل بحران کرونا در شرایط مالی سختی قرار گرفته است مذاکرات درباره توافق تجارت آزاد بین لندن-واشنگتن را هم بسیار سخت پیش بینی کرد.

انگلیس در 31 ژانویه رسما از اتحادیه اروپا خارج شد. در دوره گذار پسا برگزیت که تا انتها امسال میلادی ادامه دارد انگلیس همچنان در بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی باقی خواهد ماند.در این زمان هر دو طرف می خواهند بویژه درباره یک قرارداد تجاری به توافق دست یابند.

2 دور مذاکراتی که تا به حال در دوران پسا برگزیت صورت گرفته است پیشرفتی به دنبال نداشته است. لندن به شدت مخالف تمدید دوران گذار است. با این حال در این باره باید تا اواخر ژوئن تصمیم گیری گردد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم چندی پیش درباره شکست مذاکرات درباره آینده مناسبات بین لندن و اتحادیه اروپا هشدار داد.

وی این مسئله را نگران کننده دانست که انگلیس همچنان در مسائل اساسی در مذاکرات از دستیابی به توافقی مشترک دور می گردد.

مقامات اروپایی بر این باورند که با توجه به بحران کرونا و اختلافات زیاد انگلیس و اتحادیه اروپا در مسائل مختلف امکان دستیابی به توافقی تا انتها امسال میلادی امکان پذیر نبوده و دوه گذار باید تمدید گردد.

البته نخست وزیر انگلیس تا به حال با این مسئله شدیدا مخالفت نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 494

به "ابراز بدبینی مجلس اروپا درباره آینده مذاکرات پسابرگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز بدبینی مجلس اروپا درباره آینده مذاکرات پسابرگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید