کرونا در اروپا، از بازگشایی مدارس فرانسه در سایه نگرانی ها تا افزایش نرخ بیکاری در آلمان

به گزارش مجله فناوری، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا از بازگشایی مدارس در فرانسه در سایه نگرانی ها درباره افزایش مجدد آمار مبتلایان جدید به کرونا و همچنین افزایش نرخ بیکاری در آلمان پیامد این بحران خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از بازگشایی مدارس فرانسه در سایه نگرانی ها تا افزایش نرخ بیکاری در آلمان

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی است.

افزایش نرخ بیکاری در آلمان

نتایج جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که شمار بیکاران در آلمان در ماه آگوست مجددا افزایش پیدا نموده است. بر اساس آمارهای اعلام شده در این ماه حدود 2.95 میلیون نفر در آلمان بیکار بودند که تعداد آن ها 45 هزار نفر بیشتر از ماه جولای و 636 هزار نفر هم بیشتر از این دوره زمانی در یک سال پیش بوده است.

اداره فدرال کار آلمان روز سه شنبه بیان کرد که نرخ بیکاری در این کشور طی یک ماه با 0.1 درصد افزایش به 6.4 درصد رسیده است.

بعد از آشوب ها و ناآرامی های اخیر در اعتراضات گسترده ضد محدودیت های کرونایی که اواخر هفته در برلین برگزار گردید اتحادیه پلیس آلمان (GdP) انتظار به افراطی گرایی کشیده شدن همه جنبش های اعتراضی علیه محدودیت های کرونایی را دارد.

رئیس اتحادیه پلیس آلمان این خطر را بالا دانست که شرایط به گونه ای ادامه یابد که دقیقا جنبش هایی مشابه جنبش ضد اسلامی پگیدا در آلمان شکل گیرد.

تشدید تدابیر امنیتی در اطراف مجلس آلمان

مجلس آلمان هم بعد از حمله آخر هفته گروهی از معترضان به محدودیت های کرونایی علیه ساختمان مجلس تشدید اقدامات امنیتی در اطراف این نهاد مهم در آلمان را در دستور کار قرار می دهد.

مجلس آلمان بعد از حمله اخیر معترضان به ساختمان این نهاد مهم در اواخر هفته گذشته ساخت یک گودال به عرض 10 متر و دو حصار امنیتی در اطراف مجلس را در دستور کار قرار می دهد.

سخنگوی مجلس آلمان در این باره به تاگس اشپیگل گفته است که از دولت درخواست می گردد برنامه زمان بندی شده و سریعی در این راستا را ارائه دهد.

روز شنبه حدود 40 معترض به محدودیت های کرونایی به ساختمان مجلس آلمان در برلین حمله کردند. معاون رئیس مجلس آلمان هم در این باره گفته است: ما شرایط را به صورت جامع با ایالت، ناحیه، مجلس آلمان، دفتر پلیس جنایتی ایالتی و وزارت کشور مورد بحث و مصاحبه قرار خواهیم داد.

1218 مورد ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم روز سه شنبه از ابتلای 1218 مورد دیگر به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور اطلاع داد، این در حالی است که شمار مبتلایان روزانه به کرونا در روز دوشنبه 610 مورد بود. بیشتر موارد جدید ابتلا به کرونا از ایالت نوردراین- وست فالن آلمان گزارش شده است.

بازگشایی مدارس فرانسه در سایه نگرانی ها درباره افزایش آمار مبتلایان جدید

مدارس فرانسه هم از امروز (سه شنبه) تحت قواعد کرونایی سخت گیرانه آغاز می گردد. دولت استفاده اجباری از ماسک برای تمام دانش آموزان بالای 11سال و معلمان را در دستور کار قرار داده است. همچنین حفظ فاصله حداقل یک متری در کلاس های درس بین دانش آموزان تنها توصیه شده است. حدود دوازده میلیون دانش آموز همزمان با بازگشایی مدارس امروز در سر کلاس های درس حاضر می شوند.

با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید به کرونا بسیاری از والدین با نگرانی به آغاز مجدد مدارس می نگرند. یک گروه از پزشکان فرانسوی هم از دولت فرانسه درخواست نموده اند که استفاده از ماسک را در سنین بالای 6 سال اجباری کند.

بازگشایی مدارس در بلژیک

در کشور بلژیک هم از امروز (سه شنبه) مدارس بازگشایی می گردد. در این کشور هم طرح استفاده اجباری از ماسک برای دانش آموزان بالای 11 سال و معلمان برقرار است.

کوشش های کمیسیون اروپایی برای جلوگیری از تکروی های ملی اعضاء برای مهار شیوع مجدد کرونا

با توجه به آمار روزافزون مبتلایان به کرونا و تکروی های ملی از طرف بعضی کشورها و کنترل های مرزی، کمیسیون اروپایی خواهان همکاری قدرتمندانه تر در این اتحادیه شده است. یک سخنگوی کمیسیون اروپایی در این باره گفته است: ما پیشنهاد داده ایم برای ارزیابی شرایط خطر کرونایی معیارهای مشترکی مدنظر قرار داده گردد. به گفته وی همچنین سیستم رنگ گذاری برای مناطق خطر و قواعد برای سفر به مناطق کرونایی می تواند مورد توافق قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اروپایی تاکید نمود که محدودیت آزادی سفر در اتحادیه اروپا تنها زمانی باید وجود داشته باشد که برای کاهش خطرت برای سلامت افراد ضرورت فوری وجود داشته باشد.

کمیسیون اروپایی در نامه ای به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلیس در اوایل آگوست به این مسئله اشاره نموده بود که این موضوع اهمیت دارد که از موج دوم اقدامات کنترل نشده در مرزهای داخلی اتحادیه اروپا اجتناب گردد.

کمیسیون اروپایی هم می خواهد 400 میلیون یورو برای تهیه یک واکسن کرونا برای کشورهای فقیرتر را آماده کند. این پول در قالب طرح تضمینی بین المللی موسوم به کوواکس پرداخت می گردد.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی به این مسئله اشاره نموده است که تنها به صورت جهانی می توان با این بیماری همه گیر مبارزه کرد.

عواقب وخیم کرونا برای صنعت توریسم انگلیس

محدودیت های مسافرتی ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمگیر گردشگران در بریتانیا احتمالا تا خاتمه امسال میلادی به اقتصاد این کشور نزدیک به 22 میلیارد پوند زیان خواهد رساند.

پیش بینی ضرر اقتصادی از سوی شورای جهانی سفر و جهانگردی (WTTC) و بر اساس تعداد گردشگرانی که در سال 2020 میلادی از بریتانیا بازدید نموده اند، محاسبه شده است.

طبق گزارشی از سوی این شورا، تخمین زده می گردد که پول هزینه شده توسط گردشگران بین المللی در اقتصاد بریتانیا 78 درصد کاهش یابد که برابر است با از دست دادن 60 میلیون پوند در روز و 420 میلیون پوند در هفته. در نتیجه، نزدیک به سه میلیون شغل ایجاد شده توسط صنعت مسافرتی و گردشگری در بریتانیا در معرض خطر قرار گرفته است.

گلوریا گوارا، مدیرعامل شورای جهانی سفر و جهانگردی (WTTC)، گفت که آخرین داده ها به وضوح نشانگر مسائل اقتصادی در سراسر بریتانیا بدلیل شیوع ویروس کروناست. طبق گفته گوارا، اقتصاد بریتانیا می تواند به تنهایی 22 میلیارد پوند ضرر کند و بهبود آن سال ها به طول بینجامد. علاوه بر این، این ضرر همچنین می تواند منجر به تضعیف موقعیت لندن به عنوان مرکز سفرهای تجاری و تفریحی گردد.

بین سال های 2016 تا 2018 میلادی گردشگران آمریکایی و فرانسوی به ترتیب مهم ترین منبع درآمد صنعت توریسم بریتانیا بودند. پس از این دو کشور آلمان و اسپانیا قرار می گیرند.

افزایش مصرف داروهای آرامش بخش در بین بچه ها آلمانی

نتایج یک آنالیز نشان می دهد که محدودیت های کرونایی تقاضاهای والدین آلمانی از پزشکان متخصص اطفال برای داروهای آرامش بخش برای درمان بچه ها را افزایش داده است.

نظرسنجی اخیری که بین متخصصان اطفال در آلمان اجرا شده است نشان می دهد که از هر 8 پزشک یک نفر گزارش داده که والدین از زمان ظهور بحران کرونا داروهای آرامش بخش بیشتری برای درمان مسائل رفتاری و مسائل روانی بچه ها خود درخواست می نمایند. بخصوص این مسئله در مناطق محروم اجتماعی بیشتر دیده شده است.

هشدار کمیسیون اروپایی درباره عواقب سهل انگاری در رعایت قواعد کرونایی

کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا هم درباره بی احتیاطی در مبارزه با ویروس کرونا هشدار داده و عدم دقت کافی را از دلایل افزایش مبتلایان جدید به کرونا در بعضی مناطق اروپا ارزیابی نموده است. وی خطر تشدید مجدد این بحران را بسیار جدی ارزیابی نموده و گفت: ما تنها مشترکا می توانیم در این مبارزه پیروز شویم.

وی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا زمان فراوری واکسن کرونا از ظرفیت های کافی تست گیری ها و ظرفیت کافی در بیمارستان ها اطمینان حاصل گردد.

تشدید اقدامات ضد کرونایی در اتریش

صدر اعظم اتریش هم با توجه به افزایش شمار مبتلایان جدید به کرونا تشدید اقدامات برای مهار کرونا را در دستور کار قرار داده است. وی تاکید نمود که دولت شرایط برای پاییز را در روز چهارشنبه مجددا مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

تصویب طرح استفاده اجباری از ماسک در تظاهرات ها در برلین

مقامات برلین هم طرح استفاده اجباری از ماسک در اعتراضات با بیش از 100 شرکت نماینده را تصویب کردند. سنای برلین در نشستی که روز سه شنبه برگزار گردید در این باره توافق کردند. این طرح بعد از اعتراضات گسترده اخیر در برلین علیه محدودیت های کرونایی که در آن معترضان قواعد کرونایی را رعایت نمی کردند تصویب شد.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که کرونا همچنان در کشورهای اروپایی جولان داده و تا به حال در اسپانیا 462858 نفر به کرونا مبتلا شده و 29094 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 335873 نفر به کرونا مبتلا شده و 41501 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 281025 نفر به کرونا مبتلا شده و 30635 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 269214 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35483 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 244792 نفر به کرونا مبتلا شده و 9371 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 664

به "کرونا در اروپا، از بازگشایی مدارس فرانسه در سایه نگرانی ها تا افزایش نرخ بیکاری در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از بازگشایی مدارس فرانسه در سایه نگرانی ها تا افزایش نرخ بیکاری در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید