اجرای سند تحول بنیادین ردیف بودجه جداگانه ای داشته باشد

به گزارش مجله فناوری، تهران (پانا) - عضو شورای عالی آموزش و پرورش خواهان پیش بینی و تعریف ردیف بودجه جداگانه برای اجرای سند تحول بنیادین شد.

اجرای سند تحول بنیادین ردیف بودجه جداگانه ای داشته باشد

مریم رنگ آمیز طوسی در گفت وگو با پانا با گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان شهید رجایی و باهنر و با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی است برای بیان خدمات و دستاوردهای آن، اظهار کرد: هر دولتی به فراخور توان، تشخیص و تفکر خود خدماتی را در اولویت خود قرار می دهد و سعی و کوشش می نماید تا به آن جامه عمل بپوشاند؛ دولت سیزدهم نیز با شعارهایی در حوزه های مختلف پا به عرصه عمل گذاشت و اکنون با گذشت یکسال از عمر دولت فرصت مغتنمی است تا به عملکرد و دستاوردهای آن پرداخته گردد.

وی اضافه کرد: یکی از خدمات مورد توجه در این دولت توجه به جوانان و جوانگرایی در حیطه مسئولیت های آموزش و پرورش است. اگرچه جوانی به تنهایی نمی تواند شاخصه مهمی باشد اما آمیختگی آن با دانش، تخصص و تجربه و مبتنی بر جسارت و شجاعت جوانان می تواند پیشران بسیار موثری در حرکت آموزش و پرورش باشد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: یکی دیگر از کارهای این دولت در حیطه آموزش و پرورش راه اندازی قرارگاه جهادی تعلیم و تربیت است که هدف اصلی آن توسعه عدالت آموزشی در سطح کشور اعلام شده و این یک دستاورد خوب برای دولت مردمی است.

رنگ آمیز طوسی اظهار کرد: از دیگر دستاوردهای این دولت برای فرهنگیان سماجت و پیگیری اجرا و اعمال رتبه بندی معلمان است که با همکاری مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای حاکمیتی محقق شد. این انسجام قوا و وحدت در عمل می تواند نویدبخش انجام سریعتر رتبه بندی و احقاق حقوق حقه معلمین در برخورداری از نظام هماهنگ و رتبه بندی توامان باشد.

وی گفت: از دولت مردمی انتظار می رود در تصمیمات و انتصابات وزارت آموزش و پرورش استقلال عمل داشته و تحت تاثیر سایر دستگاه ها قرار نگیرد؛ این نکته ای است که بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره شده است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در این مدت کوتاه کارهای خوبی در حوزه آموزش و پرورش اجرا شده است، اضافه کرد: آموزش و پرورش نیازمند توجه ملت، دولت و مجلس است و برای اجرای سند تحول بنیادین باید ردیف بودجه جداگانه ای پیش بینی و تعریف گردد.

رنگ آمیز طوسی در انتها با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیازمند قانون ویژه برای سازماندهی و ساماندهی امور خود است، اظهار کرد: لزوم توجه به بحث معیشتی و رفاه فرهنگیان و بعلاوه تدوین قانون ویژه جذب، استخدام و نگهداشت نیروی انسانی در آموزش و پرورش یک ضرورت انکارناپذیر است که باید دستگاه های ذیربط با همکاری مجلس محترم در این مورد سازوکارهای لازم را پیش بینی نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1632

به "اجرای سند تحول بنیادین ردیف بودجه جداگانه ای داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای سند تحول بنیادین ردیف بودجه جداگانه ای داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید