احداث بزرگترین ترمینال مواد معدنی خلیج فارس در بندر شهید رجایی

به گزارش مجله فناوری، معاون امور بندری سازمان بنادر از احداث بزرگترین ترمینال مواد معدنی خلیج فارس و دریای عمان در بندر شهید رجایی همزمان با سومین روز هفته دفاع مقدس با هدف ایجاد شهر لجستیک صنایع و صادرات مستقیم مواد معدنی خبر داد.

احداث بزرگترین ترمینال مواد معدنی خلیج فارس در بندر شهید رجایی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران محمدعلی حسن زاده با اعلام این که ظرفیت نهایی این ترمینال 50میلیون تن و طی سه سال در سه فاز اجرایی می شود که مجموع این سه فاز معادل 180هکتار خواهد بود، اظهار کرد: این ترمینال بزرگترین ترمینال مواد معدنی در خلیج فارس و عمان خواهد شد و با توجه به ظرفیت بی نظیر معدنی کشور، تحولی شگرف در صنعت معدن ایران ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از معادن کشور به صورت مستقیم و از طریق ریل به این ترمینال متصل خواهند شد و همچنین در بخش صادرات و واردات نیز می توان از ظرفیت های این ترمینال مکانیزه مواد معدنی استفاده کرد، از تمامی فعالان صنعت و معدن کشور خواست از مزیت منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی بهره بگیرند.

حسن زاده افزود: علاوه بر این فعالان اقتصادی می توانند با استقرار صنایع به منظور تولید محصول با ارزش اضافه کرده بالاتر و تولید محصول نهایی استفاده کنند یا از مزیت این منطقه برای ایجاد کارخانه و تبدیل مواد اولیه معدنی به فراورده های بینابینی استفاده کرده و محصول نهایی را صادر کنند.

وی با بیان اینکه ترمینال مواد مکانیزه معدنی در بندر شهیدرجایی دارای سه کارکرد خواهد بود، گفت: کارکرد اول این ترمینال صادرات مواد معدنی کشور است تا بتوانیم از امکانات بندر استفاده کنیم و با استانداردهای های خیلی بالاتر کشتی ها را بارگیری کرده و قیمت تمام شده کالاها و مواد معدنی صادراتی کشور را کاهش و قدرت رقابتی صادر کنندگان در بازار هدف را ارتقا دهیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه کارکرد دیگر این ترمینال مواد معدنی در بندر شهیدرجایی، ایجاد شهر لجستیک است که بر اساس آن اراضی 2400هکتاری به بندر شهیدرجایی ملحق و قرار است صنایع در آن مستقر شوند، اظهار کرد: بخش از مواد معدنی می تواند در صنایعی که در این اراضی جانمایی می شود مدنظر قرار گرفته و مواد معدنی مربوطه از ارزش اضافه کرده بالاتری برخوردار و در نهایت هم از طریق همین ترمینال صادرات انجام می شود.

حسن زاده در خصوص سومین کارکرد این ترمینال خاطر نشان کرد: می توان مواد با ارزش اضافه کرده بالاتر را ازدیگر کشورها وارد کرد و بعد از تولید محصول نهایی در کارخانجات، محصول را در داخل کشور استفاده یا از بندرشهیدرجایی به خارج از کشور صادر کرد.

به گزارش خبرنگاران، بنا بر اعلام سازمان بنادر قرار است فردا سه شنبه این قرارداد امضا شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 296

به "احداث بزرگترین ترمینال مواد معدنی خلیج فارس در بندر شهید رجایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث بزرگترین ترمینال مواد معدنی خلیج فارس در بندر شهید رجایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید