اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بحران در قزوین

به گزارش مجله فناوری، خبرنگاران/قزوین نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور 30 میلیارد تومان بودجه برای مقابله با بحران در استان قزوین تصویب کرد که از این میزان 27 میلیارد صرف ایجاد زیرساخت های مقابله با بحران ها از جمله سوله و غیره و سه میلیارد تومان برای هلی پد اختصاص یافت.

اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بحران در قزوین

فاطمه محمدبیگی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ملاقات نمایندگان و جمعی از مسئولین استان با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در حوزه مخاطراتی همچون زلزله، سیل، بارش های مکرر و سرمازدگی محصولات کشاورزی، اعتبارات مقابله با بحران ها را اعلام کردیم، بنده نیز خواهان اعتبارات ویژه برای چند هلی پد یا همان محلی برای استقرار هلی کوپتر اورژانس شدم تا حداقل 6 هلی پد برای مواقع جلوگیری از بحران در مناطق مختلف استان تعبیه نمایند که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور سه میلیارد تومان را مصوب کرد.

وی در مورد خروجی این جلسه توضیح داد: در این جلسه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور 30 میلیارد تومان بودجه برای مقابله با بحران در استان قزوین تصویب کرد که از این میزان 27 میلیارد صرف ایجاد زیرساخت های مقابله با بحران ها از جمله سوله و غیره و سه میلیارد تومان برای هلی پد اختصاص یافت.

محمدبیگی اعلام کرد: در مورد خانه های تخریبی از سیل به ویژه در مناطق روستایی مقرر شد سازمان مدیریت و بحران برای تامین خسارت یاری کند.

وی با تأکید بر اینکه بیمه کردن تمامی محصولات کشاورزی، خانه ها و املاک برای پاسخگویی به حوادث در مواقع بحران ضرورت دارد، اعلام کرد: لایحه بیمه اجباری حوادث باید احصا گردد چون 9 سال در مجلس راکد مانده و باید به جریان افتاده و تصویب گردد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: 146هزار کیلومتر رودخانه در کشور داریم که 70 هزار کیلومتر در راستا جمعیتی واقع است، تنها 7000 کیلومتر برای مقابله با بحران ها علامت گذاری شدند و بقیه رودخانه ها نیازمند شناسایی و علامت گذاری نقاط بحرانی است.

وی ضمن تأکید بر ساخت پل و جابه جایی روستاها اظهار کرد: در این ملاقات گزارشی از رانش روستاهای استان ارائه شد؛ 11 منطقه رانشی به ویژه در الموت داریم که باعث شده نیازمند جابه جایی روستا باشیم که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر کمترین جابه جایی تأکید کرد و گفت با این حال اگر جابه جایی ضرورت داشته باشد اعتبار آن را تأمین می کنیم.

محمدبیگی با تأکید بر اینکه ترویج بیمه کشاورزی خیلی مهم است، اظهار داشت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزایش یاری به صندوق توسعه بیمه کشاورزی را بسیار مهم دانست. سال جاری دولت 2148 میلیارد تومان به صندوق یاری نموده است، هر چقدر اعتبارات این صندوق بیشتر گردد در حوادث می تواند به جبران خسارت یاری کند و مردم از عواید آن بهره مند شوند.

وی اشاره نمود: قزوین 15 شهرک صنعتی دارد، در این ملاقات در مورد خطرات شهر صنعتی قزوین سخنانی را اعلام کردیم، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پایلوت شدن قزوین به عنوان پایلوت خطرسنجی در شهرهای صنعتی کشور و اختصاص سه میلیارد اعتبار برای این امر اطلاع داد که با این طرح قزوین از نظر میزان خطرات بحران های مختلف مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این ملاقات از نمایندگان خواست به یاری سازمان مدیریت بحران بشتابند و بودجه های بیشتری را برای این سازمان تصویب نمایند، متاسفانه هنوز نگاه مسئولین کشور به مدیریت بحران نگاه راهبردی نیست و دوراندیشی لازم را ندارند.

محمدبیگی در انتها گفت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از عدم اهتمام بعضی از دستگاه ها و قوای سه گانه برای لزوم آماده سازی برای پیشگیری از وقوع بحران اظهار گله مندی کرد و پیش بینی حوادث را لازم دانست چون در صورت بروز حوادث با این پیش بینی ها میزان خسارت حوادث کاهش پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 696

به "اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بحران در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بحران در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید