از ابلاغ آیین نامه مراقبت های طولانی مدت تا ایجاد بیمارستان های اخلاق مدار

به گزارش مجله فناوری، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: مراقبت های طولانی مدت نیز جزو اهداف مهم معاونت واقع شده است و به زودی آیین نامه آن ابلاغ خواهد شد.

از ابلاغ آیین نامه مراقبت های طولانی مدت تا ایجاد بیمارستان های اخلاق مدار

به گزارش خبرنگاران، دکتر مریم حضرتی، در نخستین جلسه پنجمین دوره شورای عالی نظام پرستاری، ضمن قدردانی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری دوره چهارم و تبریک و تهنیت به اعضای دوره پنجم، بیان نمود: در حال حاضر، حوزه پرستاری در دوران طلایی قرار گرفته است، چراکه روزی آرزوی تشکیل انجمن، نظام پرستاری، بورد و معاونت پرستاری را داشتیم و اکنون محقق شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ساختارهای علمی، صنفی و حرفه ای در حوزه پرستاری ایجاد شده است. لذا، مهم ترین کار این است که با همدلی و اتحاد، برای آسایش مردم و در جهت ارتقای حرفه پرستاری، گام های موثری برداریم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت توضیح داد: انتظار می رود تا اعضای دوره پنجم شورای عالی نظام پرستاری در توسعه خدمات مراقبت در منزل و پوشش بیمه ای این خدمات به معاونت پرستاری یاری نمایند؛ چراکه راهکاری مهم و موثر در کاهش هزینه های بیمار محسوب می گردد. در حال حاضر، مراقبت های طولانی مدت نیز جزو اهداف مهم معاونت قرار گرفته است و به زودی آیین نامه آن ابلاغ خواهد شد. الکترونیکی کردن گزارشات پرستاری و ارائه خدمات پرستاری براساس فرآیندهای پرستاری نیز یکی از دغدغه های ماست که روی آن کار می کنیم.

وی در ادامه اعلام کرد: آموزش به بیمار و پیگیری بیمار بعداز ترخیص از بیمارستان، از دیگر اقدامات ما است که روی آن کار می کنیم و از سازمان نظام پرستاری و اعضای شورای عالی نظام پرستاری انتظار داریم با ارائه راهکارهای مهم و کاربردی یاری نمایند تا این امر مهم را تحقق بخشیم.

حضرتی تاکید نمود: هدف بعدی ما ایجاد بیمارستان های اخلاقی براساس شاخص های مشخص شده، است. باید به این نقطه برسیم که بتوانیم بگوییم فلان بیمارستان، یک بیمارستان اخلاقی است و از نگهبانی تا پزشک و حسابدار و پرستارش با رعایت اصول اخلاقی به مردم خدمت می نمایند. انتظار می رود، شورای عالی نظام پرستاری در این زمینه نیز همکاری نموده و در جهت ارتقای اخلاق حرفه ای و پروسیجرهای اخلاقی یاری کند تا فرایندهای اخلاقی را در بیمارستان ها انجام داده و پیش ببریم.

لازم به ذکر است این جلسه با حضور دکتر اکبری-مشاورعالی وزیر بهداشت، دکتر حریرچی-معاون کل وزارت بهداشت، دکتر امامی رضوی- رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری، دکتر حیدری- رییس هیات مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری و رییس سازمان نظام پرستاری و اعضای شورای عالی نظام پرستاری، صبح امروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار گردید؛ در سرانجام این جلسه، از اعضای هیات نظارت مرکزی و اعضای ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند با اهدای لوح تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 59

به "از ابلاغ آیین نامه مراقبت های طولانی مدت تا ایجاد بیمارستان های اخلاق مدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ابلاغ آیین نامه مراقبت های طولانی مدت تا ایجاد بیمارستان های اخلاق مدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید