امکان فراوری واکسن کرونا با وجود جهش ویروس

به گزارش مجله فناوری، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، تحقیقات علمی ثابت نموده که جهش اساسی ویروس کرونا چند سال دیگر رخ می دهد و لذا فرصت کافی برای فراوری واکسنی به منظور مهار کرونا وجود دارد.

امکان فراوری واکسن کرونا با وجود جهش ویروس

آنالیز هایی که در این زمینه در مرکز تحقیقاتی هاچینسون آمریکا انجام شده، نشان می دهد ویروس کرونا در زمان انتقال از فردی به فرد دیگر نسبتاً بدون تغییر مانده و ویژگی های اساسی آن تقریباً ثابت باقی می ماند. بر همین اساس ویروس یادشده هر ماه دو بار جهش می نماید که نصف تعداد جهش های ویروس آنفلوآنزا در هر ماه است.

علاوه بر این، تغییرات ژنتیکی این ویروس و جهش های ناشی از آن تغییرات اساسی در کارکرد ویروس کرونا ایجاد نمی نماید. بنابراین نرخ آهسته جهش و تغییر ویروس کرونا دانشمندان را به خرید زمان کافی برای تهیه واکسن مناسب برای مقابله با این بیماری امیدوار نموده است.

لذا می توان نتیجه گرفت که تزریق واکسن کرونا یا ابتلاء به این بیماری موجب ایجاد مصونیت در سیستم ایمنی بدن برای چند سال و نه فقط چند ماه می گردد. البته مردم باید با رعایت سیاست های قرنطینه به محققان یاری نمایند تا زمان کافی برای فراوری واکسن کرونا در اختیار داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 392

به "امکان فراوری واکسن کرونا با وجود جهش ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان فراوری واکسن کرونا با وجود جهش ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید