با تمرکز دولت کانادا بر ادامه یارانه دستمزد،یاری اقتصادی 2 هزار دلاری تمدید نخواهد شد

به گزارش مجله فناوری، برنامه یاری اضطراری دولت کانادا (CERB) ماه گذشته برای هشت هفته تمدید شد ولی به نظر می رسد دولت فدرال قصد تمدید آن را ندارد.

با تمرکز دولت کانادا بر ادامه یارانه دستمزد،یاری اقتصادی 2 هزار دلاری تمدید نخواهد شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

بیل مورنو وزیر اقتصاد کانادا در اتاوا به خبرنگاران گفت دولت می خواهد فاز بهبود اقتصادی را تغییر بدهد و تمرکزش را معطوف به یاری به کسب و کارها بکند. او گفت یکی از راه های انجام این کار برداشتن انگیزش های معکوس است تا باعث بشوند مردم سر کار بازنگردند. ما فکر می کنیم بهترین راه برای خلق شغل و حفظ شغل فراهم کردن یارانه دستمزد به کسب و کارهاست تا آن ها بتوانند سر کار بازگردند.

دولت فدرال ارقام اقتصادی خود را به روز کرد و گفت رقم کسری فعلی 343.2 میلیارد دلار یا تقریبا هزار درصد بیشتر از چیزی است که پیش از پاندمی کووید-19 پیش بینی می شد.

مورنو درباره طراحی برنامه هایی برای افزایش اطمینان کانادایی ها در دوران بحران سلامت عمومی و عدم اطمینان اقتصادی گفت: کار آسانی نیست. در دوران چالش برانگیزی قرار داریم.

برنامه CERB در ابتدا قرار بود 16 هفته باشد و مستقیم به کانادایی هایی یاری اضطراری بکند که کارشان را از دست داده بودند یا ساعات کاری شان به خاطر پاندمی کووید-19 کاهش پیدا نموده بود.

این برنامه بسیار محبوب بوده و بیش از 8.16 میلیون درخواست جداگانه تا انتها ژوئن برای دریافت یاری اقتصادی ثبت شده بود. بیش از 53.53 میلیارد دلار مزایای قابل اخذ اقتصادیات تا اینجا به کانادایی ها پرداخت شده اند.

ماه گذشته نخست وزیر جاستین ترودو اعلام نمود این برنامه به مدت هشت هفته تمدید می گردد و در عین حال کوشش ها برای مجاب کردن کسب و کارها برای ثبت نام در برنامه یارانه دستمزد اضطراری کانادا (CEWS) و استخدام دوباره کارمندان ادامه دارد.

این برنامه که می خواهد به کسب و کارها یاری کند تا 75 درصد از دستمزد کارمندان را پرداخت نمایند، تا اینجا از 3 میلیون کانادایی حمایت نموده است.

محافظه کاران مدت هاست که می گویند پرداخت های 2 هزار دلار در ماه CERB ممکن است باعث سر کار برنگشتن مردم بگردد. اندرو شیر رهبر محافظه کاران هم این ادعا را اخیرا تکرار کرد و گفت دولت باید یک مزیت سر کار رفتن برای دریافت نمایندگان CERB معرفی کند.

معمولا سیاست های جدید در بودجه های سنتی بهار و بیانیه ای اقتصادی پاییز اعلام می شوند.

با توجه به اینکه دولت این بار به خاطر شرایط خاص مجموعه ای از سیاست های جدید اعلام نموده، ارقام به روز رسانی شده دیدگاه های جدیدی درباره نحوه اثرگذاری پاندمی روی کانادایی ها فراهم نموده اند.

نتایج نظرسنجی نشان می دهند که 60 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند سلامت روان شان کمی بدتر یا بسیار بدتر از زمان شروع تدابیر گسترده فاصله گذاری اجتماعی است. این رقم بالاتر از 52 درصد پاسخ دهندگان غیربومی است.

عادت های مصرف نمایندگان هم مقداری تغییر نموده اند.

با استناد به نظرسنجی دولت، 59 درصد کانادایی ها دارند تلویزیون بیشتری تماشا می نمایند و 69 درصد زمان بیشتری پای اینترنت می گذرانند.

مردم همچنین غذای ناسالم بیشتری می خورند و 35 درصد از پاسخ دهندگان گفتند غذای ناسالم خوردن شان از زمان شروع پاندمی بیشتر شده است.

دولت اقرار نموده که افراد دارای نژادهای مختلف تجربه متفاوتی از بحران کووید-19 نسبت به افراد سفیدپوست دارند.

در سند به روز رسانی شده دولت آمده: ما درک می کنیم که احتمال این مسئله بیشتر است که افراد نژادهای مختلف از جمله کانادایی های سیاهپوست، در شغل های خط مقدم کار نمایند، درآمد پایین تری داشته باشند، نابرابری های سلامتی داشته باشند و با تبعیض سیستمی روبرو بشوند که باعث می گردد سختی های اقتصادی مرتبط با پاندمی برای آن ها تشدید بشوند.

البته گزارش دولت هیچ تدابیر خاصی برای رسیدگی به این اثرات نابرابر پیشنهاد نکرد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 680

به "با تمرکز دولت کانادا بر ادامه یارانه دستمزد،یاری اقتصادی 2 هزار دلاری تمدید نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تمرکز دولت کانادا بر ادامه یارانه دستمزد،یاری اقتصادی 2 هزار دلاری تمدید نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید