خبرنگاران طرح تعاون بین دانشگاهی و هیأت علمی تصویب شد

به گزارش مجله فناوری، تهران-خبرنگاران- معاون آموزشی وزارت علوم در تشریح برنامه های راهبردی این وزارتخانه از تصویب طرح تعاون بین دانشگاهی و هیأت علمی وابسته، اطلاع داد.

خبرنگاران طرح تعاون بین دانشگاهی و هیأت علمی تصویب شد

به گزارش روز پنجشنبه وزارت علوم، علی خاکی صدیق درباره اقدامات معاونت آموزشی این وزارتخانه برای ارتقای کیفیت آموزش عالی در ایران، گفت: به دنبال طرح ارتقای کیفی آموزش در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چند برنامه راهبردی از جمله تصویب 2 طرح در جلسات گذشته شورای گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم پیگیری شد که طرح تعاون بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی یکی از آنهاست.

خاکی صدیق در این خصوص گفت: در طرح تعاون بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، دانشگاه های کوچک تر و تازه تاسیس تر برای استفاده از امکانات و اعضای هیأت علمی دانشگاه های توانمندتر می توانند از این طرح بهره مند شوند؛ به طوری که دانشگاه ها می توانند با یکدیگر طی پروتکلی که تعریف شده به عنوان دانشگاه تعیین و دانشگاه متقاضی همکاری های آموزشی و پژوهشی داشته باشند.

وی اضافه نمود: به این صورت دانشگاه متقاضی می تواند برنامه های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را با استفاده از امکانات و اعضای هیأت علمی دانشگاه تعیین عملیاتی کند.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم شامل این طرح می شوند، اضافه نمود: این طرح از سال 1377 به تصویب وزیر وقت رسیده بود، ولی اکنون بروزرسانی و به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

به گفته خاکی صدیق، طرح دوم، طرح هیأت علمی وابسته است. در وزارت علوم برای اعطای مجوز رشته های کارشناسی ارشد و دکتری معیارهایی قائل شده ایم. برخی از موسسات آموزش عالی ممکن است شرایط راه اندازی رشته نداشته باشند؛ در این حالت آن دانشگاه می تواند با استفاده از عضو هیأت علمی وابسته با مرتبه دانشیاری و استادی احتیاج خود را رفع کند و درخواست راه اندازی رشته داشته باشد.

او اضافه نمود: این دو طرح باید در چارچوب یک قرارداد تعیین و شفاف بین دانشگاه متقاضی و دانشگاه تعیین انجام گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 924

به "خبرنگاران طرح تعاون بین دانشگاهی و هیأت علمی تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح تعاون بین دانشگاهی و هیأت علمی تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید