خسارت 8.8 تریلیون دلاری کرونا به اقتصاد جهانی

به گزارش مجله فناوری، بانک توسعه آسیایی پیش بینی کرد که شیوع ویروس کرونا می تواند به از بین رفتن 8.8 تریلیون دلار معادل 10 درصد از فراوری ناخالص داخلی دنیا، منجر گردد.

خسارت 8.8 تریلیون دلاری کرونا به اقتصاد جهانی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، بانک توسعه آسیایی در آخرین گزارش خود پیش بینی خسارت وارده به خاطر شیوع کرونا به اقتصاد دنیای را دو برابر کرد و گفت: این بیماری می تواند 8.8 تریلیون دلار معادل 10 درصد از فراوری ناخالص داخلی دنیا، بکاهد.

در گزارش این بانک آمده است: شیوع کرونا 5.8 تا 8.8 تریلیون دلار معادل 6.4 تا 9.7 درصد از فراوری ناخالص داخلی دنیا را کاهش خواهد داد.

این میزان خیلی بدتر از پیش بینی قبلی این بانک در ماه آوریل است که گفته بود انتظار می رود تنها 2 تا 4.1 تریلیون دلار از فراوری ناخالص دنیا، کاسته گردد.

بانک توسعه آسیایی می گوید: حجم خسارت وارده به اقتصاد دنیای بستگی به این دارد که تا چه زمان شاهد ادامه شیوع کرونا، باشیم.

این بانک می گوید در بدترین سناریو شاهد تداوم اجرای طرح اعمال محدودیت های اجتماعی و فعالیت های مالی برای 6 ماه خواهیم بود.

در صورتی که اعمال این محدودیت ها حداکثر تا سه ماه طول بکشد، خسارت وارده به اقتصاد دنیای کمتر خواهد شد.

یاسویوکی ساوادا، کارشناس ارشد بانک توسعه آسیایی می گوید: تحقیقات اخیر تصویر بسیار گسترده تری را درباره عواقب مالی بسیار جدی شیوع کرونا در دنیا ارائه می دهد.

این مسئله همچنین نشاندهنده اهمیت اجرای سیاست های مداخله ای در کاهش خسارت های وارده ناشی از کرونا است.

این بانک می گوید: اقدامات اجرا شده با هدف کنترل شیوع کرونا می تواند 1.7 تا 2.5 تریلیون دلار به اقتصاد آسیا ضرر بزند که 1.6 تریلیون دلار آن مربوط به چین خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 510

به "خسارت 8.8 تریلیون دلاری کرونا به اقتصاد جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 8.8 تریلیون دلاری کرونا به اقتصاد جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید