دادستان واترگیت: ترامپ با خروج از کاخ سفید دادگاهی می گردد

به گزارش مجله فناوری، افشاگری نشریه آمریکایی نیویورک تایمز درباره فرار مالیاتی دونالد ترامپ، آنهم زمانی که تنها پنج هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا وقت باقی است با واکنش های رسانه ای و سیاسی روبرو شد بطوری که دادستان سابق واترگیت دادگاهی شدن ترامپ درصورت خروج ازکاخ سفید را محتمل دانست.

دادستان واترگیت: ترامپ با خروج از کاخ سفید دادگاهی می گردد

نیک اکِرمن (Nick Akerman) یکی از اعضای تیم دادستانی ماجرای واترگیت در دهه هفتاد میلادی در واکنش به گزارش نیویورک به شبکه خبری سی ان ان گفت: معتقدم ترامپ در صورت خارج شدن از کاخ سفید (انتها دوره ریاست جمهوری) با اتهام تقلب و فریبکاری از سوی دادگاه فدرال روبرو خواهد شد.

سی ان ان اضافه کرد: گزارش روز یکشنبه (6 مهر99) نیویورک تایمز حاکی است که دونالد ترامپ توانسته است به مدت 10 تا 15 سال و تا زمان رسیدن به انتخابات 2016 از پرداخت مالیات خودداری ورزیده است.

بنابراین گزارش، دادستان ماجرای رسوایی واترگیت که منجر به استعفای ریچارد نیکسون از کاخ سفید شد؛ به دو تعبیر مهم و متفاوت از تفسیر عدم پرداخت مالیاتی ترامپ بنابر قوانین مالیاتی آمریکا اشاره نمود.

اکِرمن دراین باره به سی ان ان گفت: به نظر می رسد ترامپ مرتکب جمیعی از فعالیت های جدی برای فرار مالیاتی و نه اجتناب مالیاتی شده است.

وی در ادامه تعبیر این دو واژه حقوقی به این رسانه خبری آمریکایی گفت: اجتناب مالیاتی بنابر قوانین مالیاتی، فرد قادر است تا آنجایی که می تواند پرداخت مالیاتی خود را کاهش دهد که کاملا هم قانونی و مشروع است.

اکِرمن اضافه کرد: اما فرار مالیاتی، دروغ گفتن درباره میزان درآمد شما است، دروغ گفتن درباره این که کسورات شما چه میزان بوده است و آنچه که در گزارش نیویورک تایمز درباره ترامپ آمده این اتهامات در حقیقت فرای از اجتناب مالیاتی است.

این دادستان حرفه ای و سابق دستگاه قضایی آمریکا به سی ان ان گفت: آنچه از این گزارش برمی آید این است که در نهایت ترامپ صفر دلار به دولت فدرال مالیات داده است.

روزنامه نیویورک تایمز در ششم مهرماه در گزارشی فاش کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در نخستین سال حضورش در کاخ سفید (2017) تنها 750 دلار مالیات بر درآمد پرداخت نموده است.

این نشریه آمریکایی همچنین نوشت؛ ترامپ در سال 2016 نیز که در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید، تنها 750 دلار مالیات پرداخت نموده بود.

آلن گارتن وکیل سازمان ترامپ در پاسخ به گزارش نیویورک تایمز گفت که بخش زیادی از مطالبی که مطرح شده، غیرشفاف است.

افشاگری نیویورک تایمز در حالی است که ترامپ همیشه سعی نموده که اظهارنامه های مالیاتی خود را منتشر ننموده و آمارها را کتمان کند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 736

به "دادستان واترگیت: ترامپ با خروج از کاخ سفید دادگاهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان واترگیت: ترامپ با خروج از کاخ سفید دادگاهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید