دیدار رئیس جمهور مصر با همتای چینی در بحبوحه تحریم دیپلماتیک المپیک پکن

به گزارش مجله فناوری، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سفر به پکن با شی جین پینگ همتای چینی دیدار کرد.

دیدار رئیس جمهور مصر با همتای چینی در بحبوحه تحریم دیپلماتیک المپیک پکن

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، در بحبوحه تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن از طرف آمریکا و برخی از متحدانش به بهانه حمایت از حقوق بشر، رؤسای جمهور چین و مصر در قاهره دیدار کردند.

خبرگزاری ها و رسانه ها در چین گزارش دادند که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سفر به پکن با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار کرد تا با یکدیگر درباره روابط دو کشور مصاحبه کنند. به نوشته خبرگزاری دولتی شینهوا، شی در این دیدار خواستار تلاش های مشترک پکن و قاهره به منظور ساختن روابط چین و مصر با نگاه به آینده مشترک در دوره تازه شد.

دیدار رئیس جمهور چین با همتای چینی در سفر به پکن در شرایطی صورت گرفته که میزبانی المپیک زمستانی پکن به رغم فشارهای آمریکا و متحدان غربی این کشور آغاز شده است. غربی ها به بهانه حمایت از حقوق بشر، دست به تحریم دیپلماتیک المپیک زدند. تحریم دیپلماتیک این رقابت های جهانی بدین معناست که هیچ مقام دولتی غربی در مراسم افتتاحیه شرکت نکرد.

سفر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به چین در حالی صورت گرفته که اخیرا اقدام دولت جو بایدن در تعلیق کمک نظامی یکصد و سی میلیون دلاری آمریکا به مصر به دلیل مسائل مربوط به حقوق بشر، خبرساز و باعث ایجاد تنش در روابط دو کشور شد.

پیشتر گروه های حقوق بشر از دولت آمریکا خواسته بودند تا کل 300 میلیون دلار کمک مالی نظامی خارجی به دولت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را مسدود کند. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در ماه سپتامبر هشدار داده بود اگر مصر به شرایط خاص مربوط به حقوق بشر توجه نکند، این کمک ها متوقف می شود (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1496

به "دیدار رئیس جمهور مصر با همتای چینی در بحبوحه تحریم دیپلماتیک المپیک پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار رئیس جمهور مصر با همتای چینی در بحبوحه تحریم دیپلماتیک المپیک پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید