تور استانبول ارزان: راه اندازی قطار اسلام آباد ، تهران ، استانبول

به گزارش مجله فناوری، تهران (پانا) - نخستین قطار کریدور ریلی اسلام آباد - تهران- استانبول، امروز از مرز میرجاوه وارد کشور شد.

تور استانبول ارزان: راه اندازی قطار اسلام آباد ، تهران ، استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، قطار تهران - استانبول پس از 12 سال، قطار باری اکو در کریدور ریلی اسلام آباد - تهران - استانبول، راه اندازی و وارد ایران شد.

با توجه به ظرفیت های موجود و پتانسیل قابل توجه بار جهت حمل از پاکستان به سمت ترکیه و اروپا و بالعکس، راه آهن های سه کشور ترکیه، ایران و پاکستان، کوشش ویژه ای برای راه اندازی قطارهای برنامه ای، منظم و دو سر بار در راستا این کریدور به کار بستند که کوتاه ترین راستا مواصلاتی میان پاکستان و جنوب آسیا به سمت ترکیه و اروپا محسوب می گردد.

گفتنی است؛ قطار اکو به عنوان یکی از موثرترین شقوق حمل بار، می تواند در توسعه صادرات و مبادلات تجاری میان کشورهای عضو این کریدور، نقشی پر رنگ ایفا نماید.

بنابر گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، طول این کریدور ریلی بیش از 6 هزار و 500 کیلومتر است که 1990 کیلومتر آن در خاک پاکستان، 2603 کیلومتر در خاک ایران و 1950 کیلومتر آن در خاک ترکیه قرار گرفته است. زمان سیر قطار در این راستا ریلی، کمتر از نصف زمان جابجایی حمل کالا در راستا دریایی برآورد شده است.

گفتنی است با بهره برداری از این کریدور، اتصال منطقه ای ایجاد شده و باعث رونق گرفتن فعالیت های مالی در منطقه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1423

به "تور استانبول ارزان: راه اندازی قطار اسلام آباد ، تهران ، استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: راه اندازی قطار اسلام آباد ، تهران ، استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید