روسیه: منطق قرون وسطایی بر اتحادیه اروپا حاکم شده است

به گزارش مجله فناوری، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که خط مشی نو اتحادیه اروپا در روابط با مسکو که تحمیل کننده، بازدارنده و تنش زاست، نشان دهنده ظهور مجدد منطق قرون وسطایی بوده و مناسب روابط در قرن 21 نیست.

روسیه: منطق قرون وسطایی بر اتحادیه اروپا حاکم شده است

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد که استراتژی تازه اتحادیه اروپا در روابط با روسیه عقب نگهدارنده، تحمیلی، بازدارنده و تنش زا و گویای ظهور دوباره منطق قرون وسطایی در قاره اروپاست که تطابقی با واقعیات قرن 21 ندارد.

زاخارووا بدین ترتیب به تفسیر استراتژی تازهی پرداخت که جوزف بورل مسئول اصلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی در خاتمه نشست شورای اتحادیه اروپا درباره آن صحبت کرد. به عقیده این دیپلمات روس، چنین برخوردی نه از سوی یک کشور و نه سازمانی متحد کننده کشورها مناسب و سازنده نیست.

زاخارووا در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون روسیه در این باره گفت: بطور کلی چنین برخوردی مناسب قرن 21 نیست. چنین نظریاتی در قرون وسطی رایج بود که دیگر این برخورد منسوخ شده که در یک نقطه در دنیا چیزی را بگویند و سایر منطقه ها دنیا باید از آن پیروی می کردند. به نظر من، مقامات اروپایی عرصه روابط بین المللی را با آن دوران اشتباه گرفته اند.

پیش از این جوزف بول ابراز امیدواری نموده بود که اتحادیه اروپا دیگر ضرورتی پیدا نکند که تحریم های تازهی علیه روسیه اعمال کند، چرا که اعمال تحریم ها تنها منجر به تشدید تیرگی روابط دوجانبه خواهد شد. بورل در عین حال با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا خواستاری روابطی قابل پیش بینی و باثبات با روسیه است، گفته بود که بروکسل آمادگی دارد تا اقداماتی برای مقابله و بازدارندگی مسکو انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1234

به "روسیه: منطق قرون وسطایی بر اتحادیه اروپا حاکم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: منطق قرون وسطایی بر اتحادیه اروپا حاکم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید