رژیم غذایی چرب منجر به بروز درد های مزمن می گردد

به گزارش مجله فناوری، یک مطالعه نشان داد که یک رژیم غذایی پرچرب ممکن است باعث پاسخ درد به محرک های غیر دردناک گردد، اثری که در چاقی و دیابت مشاهده می گردد.

رژیم غذایی چرب منجر به بروز درد های مزمن می گردد

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان به طور مداوم در حال کشف داده های نو در خصوص چگونگی تأثیر رژیم غذایی بر بدن هستند. یکی از زمینه های مورد علاقه این است که چگونه رژیم های غذایی پرچرب به درد و پاسخ های التهابی منجر می شوند.

نتایج مطالعه نو نشان می دهد که رژیم های غذایی پرچرب می توانند پاسخ های درد را به محرک های غیردردناک القا نمایند، اثر مشابهی که ممکن است در افراد چاق یا دیابت نوع 2 دیده گردد.

این یافته ها احتیاط را در خصوص رژیم های غذایی پرچرب و اینکه چگونه ممکن است منجر به درد مزمن شوند، افزایش می دهد.

رژیم غذایی افراد برای عملکرد بهینه بدن به حداقل مقداری چربی احتیاج دارد.

لیپید ها به بدن اجازه می دهند انرژی را ذخیره کند و به محافظت و ساختار سلولی یاری کند. با این حال، چربی بیش از حد می تواند منجر به مسائل بالقوه گردد. به عنوان مثال، مصرف بیش از حد چربی اشباع شده می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

محققان مطالعه حاضر به رابطه بین رژیم های غذایی پرچرب و پاسخ درد بدن علاقه مند بودند.

آن ها خاطرنشان کردند که تحقیقات قبلی نشان داده است که رژیم های غذایی پرچرب می تواند حساسیت درد را افزایش دهد. اما آن ها می خواستند ببینند که آیا رژیم های غذایی پرچرب می توانند واکنش درد را به محرک های غیردردناک القا نمایند یا خیر.

محققان این مطالعه را با استفاده از گروه هایی از موش ها انجام دادند که با رژیم های مختلف تغذیه می شدند. آن ها به بعضی از موش ها رژیم غذایی استاندارد دادند، در حالی که بعضی دیگر رژیم غذایی پرچرب را طی 8 هفته دریافت کردند. در این بازه زمانی، موش هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند، مبتلا به چاقی یا هیپرگلیسمی نشدند.

موش هایی که رژیم غذایی پرچرب دریافت کردند، پاسخ مکانیکی آلودینیا بسیار بالاتری داشتند. آلودینیا شامل تجربه درد در پاسخ به محرک های غیر دردناک است.

مایکل برتون، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تکزاس، در این باره شرح می دهد: این مطالعه نشان می دهد که شما برای تحریک درد احتیاجی نیست چاق باشید. نباید حتماً دیابت داشته باشید. اصلاً احتیاجی به آسیب شناسی یا جراحت ندارید.

او ادامه داد: خوردن یک رژیم غذایی پرچرب برای مدت کوتاه کافی است که منجر به بروز درد های مزمن گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1675

به "رژیم غذایی چرب منجر به بروز درد های مزمن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی چرب منجر به بروز درد های مزمن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید