سفیر نروژ: به همراه فنلاند، سوئد، دانمارک، هلند و بلژیک به اینستکس می پیوندیم

به گزارش مجله فناوری، سفیر نروژ در تهران گفت که کشورش به همراه سوئد، دانمارک، فنلاند، بلژیک و هلند به سازوکار مالی اینستکس می پیوندد.

سفیر نروژ: به همراه فنلاند، سوئد، دانمارک، هلند و بلژیک به اینستکس می پیوندیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، لارس نوردروم سفیر نروژ در تهران امروز (جمعه) در توئیتی اظهار داشت که نروژ به همراه سوئد، دانمارک، فنلاند، بلژیک و هلند به سازوکار اقتصادی اینستکس و سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس (بنیانگذار این سازوکار) برای تسهیل تجارت با ایران و کمک به حفظ برجام خواهد پیوست.

لازم به ذکر است وزارت خارجه فنلاند نیز امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای اظهار داشت که فنلاند، دانمارک، بلژیک، هلند، نروژ و سوئد قرار است به ساز و کار اقتصادی اتحادیه اروپا با ایران بپیوندند.

در این بیانیه آمده است؛ در پرتو ادامه حمایت کشور های اروپایی از توافق هسته ای و تلاش های جاری برای اجرای بخش اقتصادی آن و تسهیل تجارت قانونی بین اتحادیه اروپا و ایران، ما اکنون در فرآیند سهامدار شدن در سازو کار اقتصادی (اینستکس) هستیم.

اینستکس یا ساحات همان ابزار پشتیبان مبادلات تجاری است که 11 بهمن 97 توسط سه عضو اروپایی برجام رسما ثبت و نهاد متناظر ایرانی آن نیز دوم اردیبهشت امسال در تهران به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 99

به "سفیر نروژ: به همراه فنلاند، سوئد، دانمارک، هلند و بلژیک به اینستکس می پیوندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر نروژ: به همراه فنلاند، سوئد، دانمارک، هلند و بلژیک به اینستکس می پیوندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید