طرز تهیه 2 کیک خوشمزه

به گزارش مجله فناوری، در واقع درست کردن کیک را می توان یک بهانه ای برای کنار هم بودن دانست که البته این بهانه تنها مختص روزهای تولد نمی باشد. بلکه شما می توانید هر زمانی که با خانواده خود، دوستان و حتی آشنایان یک روز عالی را می گذرانید کیک های خوشمزه تهیه کنید و روز خود را شیرین تر نمایید. به خصوص اکنون که در ماه های سرد سال قرار داریم یک کیک خوشمزه به همراه چای گرم شدیداً دلپذیر خواهد بود. در ادامه قصد داریم دستور پخت چند کیک عالی و راحت را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم تا بتوانید کیک های فوق العاده ای را خیلی ساده و راحت در خانه تهیه فرمایید پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه 2 کیک خوشمزه

ممکن است شما هم برای پخت یک کیک خوشمزه و عالی تمام کوشش خود را به کار بگیرید ولی در نهایت کیکی که پخته می شود آن چیزی نیست که انتظار داشته اید. توجه داشته باشید که برای پخت کیک های خوشمزه و عالی باید اصول و ترفندهای خاصی رعایت شود. در زیر سعی نموده ایم دستور پخت دو نوع کیک را به ساده ترین شکل ممکن برای شما دوستان عزیز شرح دهیم.

طرز تهیه کیک شماره یک، کیک بدون فر:

برای پخت یک کیک خوشمزه روش های بسیار متفاوتی وجود دارد. برخی از این روش ها برای افرادی که به فر دسترسی ندارند بسیار مناسب می باشد. در واقع می توان گفت که کیک بدون فر با روش های بسیار راحت و آسان تهیه می شود و شما می توانید به جای فر از پلوپز یا قابلمه استفاده نمایید به همین علت است که به آن کیک قابلمه ای هم می گویند. بعلاوه این کیک خوشمزه به علت پخت راحت و آسان که دارد هواداران بسیار زیادی هم پیدا نموده است.

مواد لازم

وانیل 1/4 قاشق چای خوری

تخم مرغ 3 عدد

آرد سفید قنادی 2 لیوان

شکر 1 لیوان

شیر 1/2 لیوان

روغن مایع 1/2 لیوان

بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

برای تهیه کیک خوشمزه قابلمه ایی یا بدون فر ابتدا باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر به خوبی ترکیب کنید و این کار را تا زمانی که مواد کامل کف کند و رنگ آن کرمی شود ادامه دهید. توجه داشته باشید که در این زمان مواد باید حالت کشدار داشته باشد، سپس شیر و روغن را به ترکیب اضافه نموده و دوباره آغاز به هم زدن کنید.

در مرحله دوم از پخت کیک خوشمزه آرد را به همراه بیکینگ پودر ترکیب کنید و آن ها را سه مرتبه الک نمایید. سپس آرد و بکینگ پودر الک شده را به مواد اضافه کنید. توجه داشته باشید که نباید آن ها را به صورت یکجا به مایع تخم مرغ اضافه کنید و باید آن را طی سه مرحله اضافه نمایید. سپس با استفاده از لیسک و به شکل دورانی آغاز به هم زدن ترکیب نمایید تا زمانی که ماده یک دست ایجاد شود.

پس از آن ابتدا باید قابلمه ای که در نظر گرفته اید را با استفاده از روغن جامد چرب نمایید. توجه داشته باشید بهتر است قابلمه ای که انتخاب می کنید دارای قطر 20 سانتی متر باشد و اگر قابلمه شما کوچک تر از حد باشد ممکن است باعث شود که مغز کیک به خوبی پخته نشود. پس از چرب کردن قابلمه مایع کیک را به داخل آن ریخته و بر روی شعله قرار دهید.

می خواستم قبل از این که یکی از نکات مهم در تهیه این کیک را باهم برسی کنیم سایت آشپزی و تهیه کیک https://upcook.ir رو بهتون معرفی کنم که کامل ترین رسپی های کیک و غذا ها رو می توانید در این سایت پیدا کنید. نکته مهم این کیک: دقت داشته باشید که باید حتماً از شعله پخش کن استفاده شود و حرارت آن ملایم باشد. اجازه دهید قابلمه حدود یک ساعت بر روی گاز بماند و پس از آن با یاری یک سیخ چوبی کی را تست کنید اگر چسبندگی ایجاد نشد یعنی کیک خوشمزه شما آماده شده است.

طرز تهیه کیک شماره دو، کیک شکلاتی:

کیک خوشمزه دومی که قرار است برای شما آموزش دهیم کیک شکلاتی می باشد. زیرا افراد بسیاری هستند که علاقه خاصی به شکلات دارند و ممکن است در دورهمی ها یا حتی به عنوان یک عصرانه خوشمزه از آن استفاده نمایند.

مواد لازم

آرد 2 پیمانه

شکر 2 پیمانه

پودر شکلات به مقدار لازم

بیکینگ پودر 1/5 قاشق چایخوری

جوش شیرین 1/5 قاشق چایخوری

تخم مرغ 2 عدد

عصاره وانیل 3 قاشق چایخوری

روغن گیاهی 1/2 پیمانه

نمک 1 قاشق چایخوری

کره 1 قالب

شکلات تلخ 60 گرم

طرز تهیه:

برای تهیه این کیک خوشمزه شکلاتی ابتدا باید مواد را به طور کامل تهیه کنید. سپس آرد را به همراه پودر شکلات و بعلاوه بیکینگ پودر مخلوط نمایید و آن ها را الک کنید.

در مرحله بعدی باید شکلات ها را با استفاده از بخار آب بن ماری نمایید. بعلاوه توجه داشته باشید که باید اجازه دهید کره به دمای محیط برسد و آن را با شکر نموده مخلوط نموده و به یاری همزن به خوبی ترکیب نمایید تا ماده سفید رنگی ایجاد شود و دانه های شکر به خوبی داخل کره حل شود.

پس از آن می توانید تخم مرغ ها را به ترکیب به دست آمده اضافه نمایید توجه داشته باشید که تخم مرغ ها باید تک تک اضافه شود. پس از اضافه کردن هر تخم مرغ ترکیب با استفاده از همزن به مدت 1 دقیقه مخلوط نمایید.

در این مرحله از پخت کیک خوشمزه باید شیر را به مخلوط اضافه نموده و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. پس از آن شکلات آب شده را به ماده به دست آمده اضافه نمایید و دوباره مواد را به خوبی ترکیب کنید. حالا بهتر است که همزن را کنار گذاشته و مخلوط آرد را طی چند مرحله به ماده اضافه نمایید.

سپس ترکیب به دست آمده را با استفاده از یک لیسک به آرامی فولد کنید. در واقع می توان گفت فولد کردن با هم زدن متفاوت می باشد و به معنای تا کردن است. برای انجام این کار باید مواد را از ته ظرف به روی آن انتقال دهید و این کار را تا زمانی که مواد کیک خوشمزه و آرد با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند و ماده یکدست ایجاد شود ادامه دهید.

در نهایت ابتدا قالب خود را چرب نموده که این کار را می توانید با استفاده از روغن مخصوص یا روغن جامد انجام دهید و پس از آن ماده به دست آمده را داخل قالب خود بریزید. دقت داشته باشید که درجه فر را بر روی 180 درجه تنظیم کنید و اجازه دهید کمی گرم شود و قالب خود را در طبقه وسط آن قرار دهید. حدود 40 تا 50 دقیقه منتظر بمانید تا کیک خوشمزه شکلاتی تان به خوبی پخته شود.

یکی از مجذوب کننده ترین کارهایی که در خانه میشود انجام داد تهیه کیک است. در این مقاله سعی کردیم که راحت ترین طرز تهیه های کیک های خوشمزه رو بهتون آموزش بدیم. کیک اسنفجی یکی از ساده ترین و البته پر هوادار ترین کیک هایی است که می توان بدون فر درست کرد و البته کیک خوشمزه شکلاتی کسی نیست که بتونه از کیک شکلاتی بگذره.

منبع: اتاق
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1351

به "طرز تهیه 2 کیک خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 2 کیک خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید