فرآیند جذب اعضای هیئت علمی علوم پزشکی به دانشگاه ها ابلاغ شد

به گزارش مجله فناوری، معاون آموزشی وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل فرآیند جذب اعضای هیئت علمی علوم پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی اطلاع داد.

فرآیند جذب اعضای هیئت علمی علوم پزشکی به دانشگاه ها ابلاغ شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت بهداشت، باقر لاریجانی با بیان اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کلیدی ترین دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی هستند، گفت: در برهه فعلی که تحول آموزش علوم پزشکی به عنوان نقشه راه حوزه آموزش عالی سلامت کشور در دست اجرا است، ضروری است جذب اعضای هیئت علمی در راستای این تحولات صورت پذیرد.

وی از شروع فرایند شانزدهمین فراخوان جذب هیئت علمی وزارت بهداشت اطلاع داد و گفت: دستورالعمل فرآیند جذب اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است و از دانشگاه های علوم پزشکی کشور انتظار می رود با در نظرگرفتن احتیاج های دانشگاه و همچنین با رعایت کامل این دسترالعمل مراحل جذب را اجرا نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: نقشه توسعه علمی مناطق آمایشی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در قالب برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تدوین شد. در این نقشه برآورد شده باتوجه به احتیاج های بومی هر منطقه آمایشی و همچنین چشم انداز های توسعه علمی منطقه، در هر رشته چه تعداد نیروی انسانی مورد احتیاج است.

وی اضافه کرد: لذا توصیه می گردد دانشگاه ها در فرایند جذب نیروی هیئت علمی نقشه توسعه دانشگاه را مدنظر قرار دهند و اعضای هیئت علمی به نحوی جذب شوند که بتوانند چشم انداز های توسعه علمی دانشگاه را محقق نمایند.

لاریجانی بر لزوم توجه به احتیاج های منطقه در جذب هیئت علمی تاکید نمود و گفت: این احتیاجسنجی بار ها در قالب پروژه های مختلف در قالب برنامه تحول آموزش در مناطق آمایشی انجام شده و توجه به احتیاج های واقعی منطقه و مرتفع سازی این احتیاج ها با تربیت نیروی انسانی در سطح مهارتی، آموزش های دانشگاهی عمومی و تخصصی از اهداف مهمی است که در آموزش علوم پزشکی دنبال می گردد.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی پیشبرد اهداف تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در دانشگاه ها را از دیگر مسئولیت های اعضای هیئت علمی برشمرد و گفت: ضروری است این موضوع در نظر گرفته گردد که دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان های کشور، بعضی وظایف حاکمیتی را نیز برعهده دارند و جذب اعضای هیئت علمی باید به نحوی صورت پذیرد که افرادی در دانشگاه های علوم پزشکی بتوانند این وظایف، از جمله برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را برعهده گرفته و پیگیری نمایند.

وی با آرزوی موفقیت برای داوطلبان شرکت در شانزدهمین فراخوان جذب هیئت علمی علوم پزشکی گفت: امیدواریم ورود این نیرو های جوان به دانشگاه های علوم پزشکی بستر های پویایی بیش از پیش و زمینه های نوآوری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور را فراهم نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 35

به "فرآیند جذب اعضای هیئت علمی علوم پزشکی به دانشگاه ها ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند جذب اعضای هیئت علمی علوم پزشکی به دانشگاه ها ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید