متخصصان ایران، کانادا و فرانسه در حال تصمیم گیری درباره بازخوانی جعبه سیاه هستند

به گزارش مجله فناوری، شورای امنیت اوکراین اعلام نمود همچنان منتظر نتیجه تصمیم کارشناسان در ایران برای ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی هستند.

متخصصان ایران، کانادا و فرانسه در حال تصمیم گیری درباره بازخوانی جعبه سیاه هستند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا خرداد 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اوکراین پنجشنبه شب اظهار داشت همچنان منتظر اتخاذ تصمیم درخصوص ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، شورای امنیت اوکراین روز پنجشنبه اظهار داشت متخصصانی از ایران، کانادا و فرانسه درحال آنالیز این احتمال هستند که جعبه سیاه های هواپیمای اوکراینی که چندی پیش در ایران سقوط کرد در کی یف رمزگشایی شود.

یک فروند هواپیمای بوئینگ 800-737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال که با شماره پرواز 752 در ساعت 6:12 هجدهم دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی یف پرواز نموده بود، در ساعت 6:18 در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

این هواپیما دارای 167 مسافر و 9 نفر خدمه پروازی بود و همه سرنشینان آن جان باختند. طبق اعلام رسانه ها، 147 سرنشین این هواپیما ایرانی بودند و در آن اتباع کشورهای افغانستان، سوئد، اوکراین و کانادا هم حضور داشتند.

ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین اطلاعیه ای صادر و اظهار داشت: بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می شود.

پس از پیدا شدن هردو جعبه سیاه مربوط به این هواپیما، دادستانی کل اوکراین گفت: دفتر دادستان کل و سرویس امنیتی اوکراین از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواستار رسیدگی حقوقی انتقال جعبه سیاه به مجریان قانونی اوکراین هستند.

وزیر راه و شهرسازی ایران در خصوص اینکه چه کسی مسئول آنالیز جعبه سیاه هواپیما است، بیان داشته است: جعبه سیاه جزو لایفنک اجزای آنالیز سانحه است و سانحه هم در ایران اتفاق افتاده و مسئول آنالیز سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است. این کار در دست آنالیز است و آماده سازی سخت افزار و نرم افزار آن در حال اجرا است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 165

به "متخصصان ایران، کانادا و فرانسه در حال تصمیم گیری درباره بازخوانی جعبه سیاه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخصصان ایران، کانادا و فرانسه در حال تصمیم گیری درباره بازخوانی جعبه سیاه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید